‎تجمع کارگران «فولاد سازان فرآیند» در برابر ساختمان وزارت کار

چهارشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۰۴-۰۸-IranSOS- شماری از کارگران کارخانه «فولاد سازان فرآیند» در اعتراض به آنچه بلاتکلیفی در وضعیت شغلی‌شان می‌خوانند، صبح امروز (۱۹ فروردین) با سفر به تهران در مقابل ساختمان وزارت کار تجمع کردند. کارگران حاضر در تجمع امروز که تعدادشان ۵۰ نفر گزارش شده، در تشریح جزئیات مشکلاتشان به ایلنا گفتند: ۸۰ نفر از کارگران دائمی کارخانه «فولاد سازان فرآیند» در شهرستان ملارد که با اقدام ناگهانی کارفرما در روز ۲۵ فروردین ماه سال ۹۳ به شیوه‌ای که آنان توهین‌آمیز می‌خواندند اخراج شده بودند، با وجود شکایت در اداره کار و دریافت حکم بازگشت به کار و توقیف اموال، پس از گذشت حدودا یکسال بدون حقوق همچنان بلاتکلیف‌اند.

به همین دلیل صبح امروز جمعی از این کارگران به تهران آمده و با تجمع مقابل ساختمان وزارت کار از مسئولان این وزارت خانه خواستند به مطالبات‌شان رسیدگی شود.
‎به ادعای کارگران معترض، کارفرمای کارخانه فولاد سازان فرآیند برای رهایی از کارگران رسمی کارخانه و پرداخت نکردن مطالبات معوقه‌شان، در روز ۲۵ فروردین ماه سال گذشته درهای کارخانه را به روی کارگران رسمی و قرار دادی بسته است.
‎کارگران فولاد سازان فرآیند مدعی‌اند همزمان با پرداخت نشدن حقوق، بیمه کارگران به تامین اجتماعی نیز پرداخت نشده است و دفترچه‌های درمانی کارگران و خانواده‌هایشان فاقد اعتبار شده است.
‎یکی از کارگران حاضر در این تجمع با اشاره به وضعیت شغلی نامعلوم‌شان به ایلنا گفت کارفرما به هیچ یک از دستورات مقامات دولتی برای روشن شدن وضعیت ما توجهی ندارد و کارگران اخراجی را بلاتکلیف نگه داشته است.
‎این کارگر معترض در ادامه گفت: بعد از تحمل یکسال بی‌پولی در نتیجه اخراج اجباری کارفرما، هنوز مقرری بیمه بیکاریمان به دلیل معوقات بیمه‌ای کارفرما به تامین اجتماعی برقرار نشده است. این درحالیست که این واحد تولید کننده انواع تجهیزات پالایشگاهی با استخدام نیروهای جدید فعالیت تولیدی خود را از سر گرفته و وضعیت خوبی دارد.
‎او در خاتمه تاکید کرد: اجتماع صنفی امروزمان در حالی حوالی ساعت ۱۲ ظهر خاتمه یافت که مسئولان این وزارت خانه برای بررسی این موضوع از کارگران احکام صادره اداره کار و سایر مستندات مراجع قضایی دیگر را خواسته‌اند که قرار است روز شنبه (۲۲ فروردین) تحویل داده شود.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال