‎روند جدید پرونده مولوی نقشبندی در آستانه ورود به چهارمین سال بازداشت

پنجشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۰۴-۰۹-IranSOS- مولوی فتحی محمد نقشبندی امام جمعه اهل سنت راسک علیرغم نقض حکم وی توسط دیوان عالی کشور و قول مکرر برای آزادی وی به خانواده مسئولان قضایی اما از «روند جدیدی» در پرونده وی خبر داده‌اند. به گزارش هرانا به نقل از کمپین فعالین بلوچ؛ مولوی فتحی محمد نقشبندی و ۹ تن از همراهانش در حالی وارد چهارمین سال بازداشت خود می‌شوند که دیوان عالی کشور بدلایل نبود ادله محکمه پسند رای به نقض احکام صادر شده توسط دادگاه انقلاب زاهدان داده است.

بنابر رای دادگاه انقلاب زاهدان به ریاست قاضی ماه گلی با اتهام محاربه و اقدام علیه امنیت ملی، مولوی فتحی محمد نقشبندی، به ۱۵ سال زندان و تبعید به خلخال، مولوی عبدالغفار نقشبندی، به ۱۳ سال حبس و تبعید به اردبیل، ملک محمد آبادیان، جواد آبادیان، جابر آبادیان و نظام الدین ملازاده به اعدام محکوم شده بودند.
‎یک منبع مطلع در مورد آخرین وضعیت مولوی نقشبندی گفت: «مسئولان خانواده مولوی نقشبندی را به بازی گرفته‌اند تا کنون چندین بار به خانواده وعده‌های صد در صد با مشخص کردن وقت داده‌اند که آزادشان می‌کنند اما یک روز قبل از موعد موضوع را به یک بهانه لغو کرده‌اند و علت این برخورد مشخص نیست.»
‎وی در تشریح این صحبت گفت: بار اول یک ماه قبل از نوروز مدیر کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان حجت الاسلام حمیدی و محمد مرزیه دادستان زاهدان شخصا برای ملاقات مولوی نقشبندی به زندان رفته و قول داده‌اند که به زودی آزاد می‌شوند و چند روز بعد به خانواده زنگ زدند که به زاهدان بیاید تا مولوی نقشبندی را ازاد کنیم اما وقتی خانواده می‌روند به بهانه‌های مختلف این موضوع را لغو می‌کنند.
‎وی افزود: «با پیگیری خانواده و علمای اهل سنت و معتمدان پیش از تعطیلات نوروز حاجی آقا سلیمانی نماینده رهبر در استان سیستان و بلوچستان طی تماسی به مولانا عبدالحمید به ایشان گفته که طی ضیافت شام در خانه خود مولوی نقشبندی را ازاد می‌کنند اما یک روز قبل از زمان تعیین شده برای ضیافت شام با این بهانه که مدیر کل وزارت اطلاعات استان در سفر هست این برنامه را لغو کرده است.»
‎این منبع مطلع از نزدیکان خانواده مولوی نقشبندی ادامه داد: «تا اینکه باز با پیگیری خانواده مجددا سلیمانی نماینده رهبر امروز پنجشنبه ۲۰ فروردین را به عنوان وعده صد در صد داده بود که طی مراسم ضیافت شام با حضور معتمدان و علما آزادش کنند تا جایی که حتی مولوی سلامی عضو اهل سنت خبرگان رهبری از تهران به زاهدان آمدند اما سلیمانی شب گذشته مجددا به همه زنگ زده که بخاطر عدم حضور مدیر کل اطلاعات این برنامه فعلا برگزار نمی‌شود.»
‎وی ادامه داد: «از طرف دیگر دیروز چهارشنبه ۱۹ فروردین فردی به نام قاضی شاه محمدی قاضی شعبه ۶ بازپرسی دادگاه انقلاب زاهدان برای ملاقات با مولوی نقشبندی به زندان رفته و به طور مشکوکی از وی سوال کرده که: چرا شما گوشی موبایل خواسته‌اید؟ شما همانند بقیه زندانیان هستید. اما مولوی نقشبندی از این موضوع کاملا اظهار بی‌اطلاعی کرده است. قاضی شاه محمدی گفته: اکنون پرونده شما در دست من است و با» روند جدیدی «می‌رود.»
‎وی اما توضیح نداده که «روند جدید پرونده» چه چیزی است. اما در پاسخ به سوال فرزند مولوی نقشبندی که از آزادی به قید وثیقه پدر و برادر خود پرسیده است گفته «این امکان وجود ندارد»

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال