‎بازرسی مجدد بند ۷ زندان اوین توسط مامورین گارد زندان

دوشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۰۴-۱۳-IranSOS- روز شنبه ۲۲ فروردین‌ماه ۱۳۹۴، ماموران گارد زندان اوین با یورش به بند ۷ این زندان، نسبت به تهدید زندانیان و تخریب وسائل شخصی آن‌ها اقدام کردند. به گزارش هرانا، براساس گزارش ارسالی به «سحام»، درحالی‌که تمامی فضای بند ۷ زندان اوین به دوربین مدار بسته مجهز و توسط این دوربین‌ها و مامورین قابل رویت است، یورش ماموران گارد زندان اوین به این بند، به بهانه بازرسی انجام شده است.

این دومین بازرسی از این بند، در فروردین‌ماه سال جاری است.
‎منابع مطلع به «سحام» گزارش داده‌اند که مقامات زندان درحین این یورش، زندانیان را تهدید کردند که به زودی تمامی تلفن‌های این بند را قطع خواهند کرد که این موضوع با اعتراض زندانیان، منجر به درگیری لفظی میان آن‌ها و مامورین شده است.
‎روز سه‌شنبه ۱۸ فروردین‌ماه ۱۳۹۴ نیز، امید کوکبی، دانشجوی دکترای فیزیک دانشگاه آستین تگزاس و زندانی قرنطینه بند ۷ بازداشتگاه اوین، پس از بازرسی وسائل شخصی، به سلول انفرادی این زندان منتقل شد.
‎این در حالی‌است که بیش از پنجاه زندانی سیاسی، برخلاف قانون اصل تفکیک جرائم، در بند هفت این زندان درکنار زندانیان مالی، دزدان دریایی و دیگر جرائم نگهداری می‌شوند.
‎این زندانیان که درمیان آن‌ها اسامی‌ای چون حمید بابایی، امید کوکبی، سمکو خلقتی دیده می‌شود، پس از حوادث موسوم به پنج‌شنبه سیاه، دراردیبهشت‌ماه سال گذشته، به این بند منتقل شده‌اند.
‎گفتنی است طی روزهای گذشته بند ۳۵۰ این زندان نیز شاهد بازرسی خشن و مشابهی توسط گارد ویژه زندان اوین بوده است.
‎پس از توفیقات خارجی دولت حسن روحانی در برقراری تفاهم میان ایران و کشورهای دیگر، فشار بر زندانیان سیاسی و خانواده‌های آنان افزایش یافته است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال