‎پیگیری سگ‌کشی در شیراز

‎‎پنجشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۰۴-۱۶-IranSOS- مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: با هدف حمایت از حیوانات به موضوع کشتن سگ‌ها که در شبکه‌های اجتماعی و خبری اطلاع‌رسانی شده است ورود کرده‌ایم و این مسئله را مغایر حقوق حیوانات می‌دانیم.

حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه فارس، توضیح داد: شخصا فیلم موضوع معدوم کردن سگ‌ها توسط تزریق ماده سمی را ندیده‌ام و هنوز اطلاع دقیقی از مکان و زمان انجام این اقدام غیرانسانی و اشخاص مجری و آمران آن در دست نیست. براساس قانون معدوم‌سازی سگ‌های ولگرد و سایر حیوانات اهلی در شهرها برعهده شهرداری‌هاست و آن هم دستورالعمل مشخصی دارد که باید مطابق قانون اجرایی شود.

‎وی ادامه داد: برابر قانون و آخرین دستورالعمل‌ها، بخشنامه‌ای، ابلاغ شد و تکلیف هم برعهده شهرداری‌ها قرار دارد. براساس آن سگ‌ها باید زنده‌گیری شده و معاینه شوند و اگر بیماری مشخص شد، معدوم شوند که آن هم طبق قانون روش معدوم‌سازی مشخص شده است.

‎مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس اضافه کرد: اگر مفروضا عمل کشتن سگ‌ها در هرجا انجام شده باشد، خلاف مقررات بوده و قابل پیگیری است. با وجود آنکه قانون مسئولیتی برعهده حفاظت محیط زیست قرار نداده، معاون فنی سازمان را موظف به پیگیری موضوع برای حمایت از حقوق حیوانات کرده‌ایم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال