‎انتقال محمدرضا عالی پیام به قرنطینه زندان رجایی شهر

یکشنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۰۴-۲۶-IranSOS- صبح روز گذشته محمدرضا عالی پیام (ملقب به هالو) شاعر طنز‌پرداز منتقد حکومت ایران، برای طی دوران حبس خود به قرنطینه زندان رجایی شهر کرج منتقل شد. به گزارش هرانا، یک منبع مطلع دراین خصوص به خبرنگار «سحام» گفت: «محمدرضا عالی پیام دیروز صبح به بند قرنطینه زندان رجایی شهر کرج منتقل شده و امکان ارتباط با خارج از زندان از او سلب شده است.»

سلب حق تماس تلفنی محمدرضا عالی پیام با خارج از زندان درحالی‌صورت می‌گیرد که سایر زندانیان این زندان، به صورت آزادانه به تلفن‌های بند دسترسی دارند.
‎پیش‌تر محمدرضا عالی پیام گفته بود که تلفن همراه شخصی‌ام را نزد دخترم می‌گذارم و منتظر شنیدن شعرهای جدید من از داخل زندان باشید.
‎به نظر می‌ رسد اعمال محدودیت تازه برای عالی پیام برای جلوگیری از انتقال شعرهای طنز سیاسی وی به خارج از زندان صورت گرفته است.
‎روز چهارشنبه دوم اردیبهشت ۱۳۹۴ بود که عالی‌پیام با انتشار ویدیویی بیان کرد که «شعرهایى که یک‌بار در سال ٩٢ محاکمه شدم و مجددا در سال ٩٣ به خاطر‌‌ همان شعر‌ها محاکمه و مجرم شناخته شدم. به قاضی گفتم این «امر مختومه» است، برای یک شعر نمی‌شود یک نفر را دوبار محاکمه کرد. قاضی گفت: بار قبل شاکی‌ات سپاه بوده، این‌بار شاکی‌ات پلیس امنیت است. گفتم اینکه نمی‌شود، شاید سال دیگری شاکی‌من حوزه علمیه قم باشد، یا تاکسی‌رانان از من شکایت کنند، یا اتحادیه لحاف دوزان شکایت کنند. من بابت یک شعر، چند بار باید به زندان بروم؟ قاضی گفت: همینه که هست! به هر جهت اگر آن‌ها به قانون خودشان احترام نمی‌گذارند، من به قانون احترام می‌گذارم. احضار شدم و دارم می‌رم اوین.»
‎این شاعر منتقد سال گذشته از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست پیرعباسی به یک‌سال و۳ ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم شده است.
‎اتهامات وی تبلیغ علیه نظام، توهین به مقدسات، توهین به آیت الله خمینی و رهبری و توهین به ریاست جمهوری و مسئولین نظام عنوان شده بود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال