‎رئیس‌جمهور آمریکا خواهان آزادی جیسون رضائیان شد

یکشنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۰۴-۲۶-IranSOS- باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، خواهان آزادی جیسون رضائیان، خبرنگار ایرانی-آمریکایی روزنامه واشنگتن‌پست شده است که از حدود ۹ ماه پیش در ایران زندانی است. به گزارش هرانا به نقل از بی‌بی سی؛ آقای اوباما شنبه شب (۲۵ آوریل/۵ اردیبهشت) در مهمانی سالانه خبرنگاران در کاخ سفید گفت که آقای رضائیان «تنها به دلیل نوشتن درباره بیم‌ها و امیدهای مردم ایران و روایت داستان آن‌ها» زندانی شده است.

هفته گذشته روزنامه واشنگتن‌پست به نقل از وکیل جیسون رضائیان، خبرنگار این روزنامه در ایران، اعلام کردکه او به جاسوسی، همکاری با دولت‌های متخاصم و تبلیغ علیه نظام متهم شده است.
‎قوه قضائیه ایران هنوز رسما اتهامات جیسون رضائیان را تایید نکرده است.
‎دی ماه سال گذشته مقام‌های قضایی ایران اعلام کردند که کیفرخواست آقای رضائیان صادر و به دادگاه انقلاب اسلامی تهران فرستاده شده است.
‎آقای اوباما گفت شخصا به علی رضائیان، برادر جیسون – که به مراسم کاخ سفید دعوت شده بود – گفته است که دولت آمریکا «تا زمانی که او را صحیح و سالم به خانواده‌اش برنگرداند، آرام نخواهد نشست».
‎علی رضائیان پیش‌تر به بی‌بی‌سی فارسی گفته بود که هیچ مدرکی برای اثبات اتهامات وارد شده به برادرش وجود ندارد.
‎واشنگتن‌پست، اتهامات مطرح شده علیه آقای رضائیان را مضحک توصیف کرده و سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم گفته این اتهامات پوچ و بی‌معنی است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال