‎مکارم‌شیرازی: همه افراد اعم از پلیس و غیر پلیس موظف به اجرای قوانین اسلام هستند

دوشنبه ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۰۴-۲۷-IranSOS- آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: همه افراد اعم از پلیس و غیر پلیس موظف به اجرای قوانین اسلام هستند. به گزارش (ایسنا)، این مرجع تقلید در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به سخنان یکی از مسئولین، خطاب به نیروی انتظامی اظهار کرد: اخیرا یکی از مسئولین محترم خطاب به نیروی انتظامی سخنی گفتند که به هیچ وجه مناسب نبود، گفته بودند وظیفه نیروی انتظامی اجرای قانون است نه اجرای اسلام، این سخن از سه جهت اثر منفی داشت.

وی ادامه داد: نخست این که معلوم می‌شود قوانین ما چیزی غیر از قوانین اسلامی است در حالی که همه بر گرفته از اسلام است و همه افراد اعم از پلیس و غیر پلیس موظف به اجرای قوانین اسلام هستند، حتی وظیفه امر به معروف و نهی از منکر بنا به تصریح قرآن مجید و اجماع مسلمین وظیفه همگان است.

‎وی گفت: دیگر این‌که این‌گونه سخنان روحیه نیروی انتظامی را تضعیف می‌کند و زحماتی را که برای تهذیب اخلاق و مبارزه با منکرات متحمل شده است نادیده می‌گیرد و آنها را در اجرای قوانین اسلامی سست می‌کند.

‎آیت‌الله مکارم‌شیرازی اظهار کرد: از همه مهم‌تر چراغ سبزی است که به افراد آلوده به انواع مفاسد اخلاقی و مجالس کثیف و مانند آن داده می‌شود که از این به بعد آزاد هستید و پلیس کاری به شما ندارد، آنها بدون این سخنان طوفان می‌کنند وای اگر چراغ سبزی هم به آنها نشان داده شود.

‎این مرجع تقلید افزود: امیدواریم نصیحت دوستانه ما را بپذیرند و بعد از این چنین سخنانی را تکرار نکنند؛ مخصوصا به سخنان رهبر معظم انقلاب که اخیرا خطاب به نیروی انتظامی فرمودند گوش فرا دهند، همانطور که ایشان تاکید کردند: حفظ آرامش روحی و اخلاقی جامعه مهم‌تر از آرامش جسمانی است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال