‎کارگران ایران تایر در اعتراض به تحمیل قراردادهای جدید تجمع کردند

چهارشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۰۴-۲۹-IranSOS- کارگران کارخانه ایران تایر صبح امروز در اعتراض به تصمیم کارفرما برای افزایش تعداد پیمانکاران خطوط تولید در محوطه کارخانه تجمع کردند. کارگران معترض به ایلنا گفته‌اند: از ابتدای سال جاری مدیریت کارخانه قصد دارد تا قسمت‌های مختلف کارخانه را به شرکت‌های پیمانکاری حجمی واگذار کند؛ به تازگی گروه‌هایی از کارگران برای عقد قرارداد جدید کار فراخوانده شده‌اند و در قرارداد کار هرکدام یک شرکت متفاوت پیمانکاری به عنوان کارفرما درج شده است.

بر پایه سخنان کارگران، هم اکنون نزدیک به ۴۰۰ کارگر زیر نظر یک شرکت پیمانکاری در خطوط تولید ایران‌تایر مشغول کارند که اکثر آن‌ها صبح امروز در اعتراض به وضع موجود با در دست داشتن یک پارچه نوشته برای چند ساعت در محوطه کارخانه تجمع کردند.
‎بر اساس این گزارش، برخلاف ادعای کارفرمای ایران تایر که مدعی است ورود پیمانکارن حجمی باعث افزایش درآمد کارگران می‌شود، شرکت‌ کنندگان در تجمع صنفی امروز معتقدند که با باز شدن پای پیمانکاران حجمی به خطوط تولید؛ وضعیت امنیت شغلی و معیشتی آن‌ها بطور جدی آسیب‌پذیر خواهد شد.
‎این کارگران در توضیح دلیل این نگرانی می‌گویند: نزدیک به ۱۸ سال است که زیر نظر یک شرکت پیمانکاری در خط تولید ایران تایر کار می‌کنیم که در این مدت مزد بصورت قانونی پرداخت می‌شود و حتی از بابت محفوظ ماندن سوابق سخت و زیان آور خود مشکلی نداریم.
‎به گفته این کارگران چنانچه اصرار کارفرما برای وادار کردن آن‌ها به انعقاد قرار داد با شرکت‌های پیمانکاری حجمی به نتیجه برسد، هیچ تضمینی برای رعایت حداقل‌های قانونی وجود ندارد؛ برخلاف نظر کارفرما که می‌گوید در شیوه تولید حجمی علاوه بر مزد ماهانه به کارگران بابت تولید بیشتر پاداش پرداخت می‌شود ما براساس تجربه می‌دانیم که این پرداخت‌ها مستمر نخواهد بود.
‎کارگران ایران‌تایر درباره سرنوشت تجمع امروز صبح گفته‌اند در ‌‌نهایت ساعتی پس از برپایی این تجمع صنفی، کارفرمای ایران تایر از طریق شورای اسلامی کار این واحد تولیدی تجمع کنندگان را قانع کرد تا به اعتراض خود خاتمه دهند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال