‎استخراج نفت به قیمت صدمه‌دیدن هورالعظیم

سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۰۵-۱۲-IranSOS- معاون امور عمرانی استانداری خوزستان در خصوص توقف فعالیت میدان نفتی یاران شمالی گفت: استخراج نفت به قیمت صدمه زدن به تالاب هورالعظیم قابل قبول نیست و باید با رعایت الزامات زیست محیطی همراه باشد. احمد سیاحی در گفت‌وگو با (ایسنا)، منطقه خوزستان، اظهار کرد: اینکه نفت در اقتصاد کشور اهمیت بالایی دارد، بر کسی پوشیده نیست و این صنعت در میان دیگر صنایع استان، حرف اول را می‌زند و حمایت از آن وظیفه ما است اما نه به قیمت نابودی محیط زیست.

وی افزود: میدان نفتی آزادگان، میدان مشترک با کشور عراق است و ما باید سهم خودمان را از آن برداشت کنیم اما رعایت الزامات زیست محیطی ضرورت دارد در غیر این صورت ما با فعالیت شرکت نفت در هورالعظیم هیچگونه مخالفتی نداریم.
‎معان استاندار خوزستان ضمن ابراز گله‌مندی از خشکاندن قسمت‌هایی از تالاب هورالعظیم توسط شرکت نفت تصریح کرد: استخراج غیراصولی و ساخت چندین جاده وسط تالاب، هورالعظیم را دچار چالش جدی کرده است.
‎سیاحی خاطرنشان کرد: قرار است جلسه‌ای با مدیران شرکت نفت داشته باشیم تا در این زمینه به یک توافق و همگرایی برسیم که ضمن حفظ محیط زیست و احیای تالاب هورالعظیم، توسعه و استخراج نفت نیز انجام شود.
‎وی با بیان اینکه ما از توقف استخراج نفت در هورالعظیم متأثر هستیم، تصریح کرد: اشتباهاتی در استخراج نفت در هورالعظیم رخ داده است که این نواقص باید توسط شرکت نفت اصلاح شود و سپس روند استخراج ادامه یابد تا ضمن تولید نفت بیشتر، احیای تالاب را نیز شاهد باشیم.

‎معاون استاندار خوزستان تصریح کرد: دلیل اهمیت تالاب هورالعظیم، مزیت زیست محیطی و ارزش اقتصادی آن است. این تالاب ضمن خدمت طبیعی به استان، سالانه تا ۷ هزار میلیارد تومان ارزش اقتصادی دارد و ما نمی‌گذاریم تالاب و نفت فدای یکدیگر شوند بلکه به دنبال این هستیم که همزمان با احیای هورالعظیم، تولید نفت نیز داشته باشیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال