‎پلمب آرایشگاه‌های مردانه‌ که زنان را اصلاح می‌کردند!

چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۰۵-۱۳-IranSOS- رییس اتحادیه آرایشگران مردانه ضمن اعلام شرط انجام سولاریوم در آرایشگاه‌ها،‌از پلمب آرایشگاه‌های مردانه‌ای که در واحد‌های مسکونی مستقر بودند و زنان را اصلاح می‌کردند،‌ خبر داد. به گزارش ایسنا، مصطفی گواهی امروز – چهارشنبه – در نشستی خبری گفت: آرایشگرانی که در واحد‌های مسکونی فعالیت می‌کنند کاملا غیرقانونی و بدون مجوز هستند ولی فعالیت آنها در اماکن اداری – تجاری مشکلی ندارد.

وی افزود: یکی از معضلات مهم این است که حدود صنفی برای تاسیس واحدهای صنفی در محله‌های مختلف برداشته شده و در هرمحله ای به تعداد مختلف می‌توان آرایشگاه تاسیس کرد.

‎رییس اتحادیه آرایشگران مردانه ادامه داد: با توجه به این موضوع کسانی که به صورت ناشیانه وارد این صنف شده‌اند وغیرقانونی کار می‌کنند، برای درآمدزایی از مدل‌های موی غربی یا تخلفاتی مثل فروش مواد مخدر و مشروبات الکی برای درآمدزایی استفاده می‌کنند که مواردی را شاهد بودیم و بلافاصله با آن ها برخورد کردیم.

‎گواهی با بیان اینکه حدود ۲۰۰۰ واحد مجوز‌دار و ۲۴۰۰ واحد بدون مجوز در این صنف داریم، گفت: راه اندازی باشگاه از مهم ترین اقداماتی است که در سال جاری انجام خواهیم داد و در قبال آن کارت شناسایی به اعضا می‌دهیم.

‎تمام آرایشگران باید شناسنامه‌دار شوند

‎رییس اتحادیه آرایشگران مردانه با بیان این‌که این صنف باید دانشگاهی شود و برای بالا‌بردن تخصص آن باید آموزش‌های لازم داده شود، گفت: تمام آرایشگران باید شناسنامه‌دار شوند و شناسنامه‌دار کردن از مهم‌ترین کارهای اتحادیه ‌در سال جاری است.

‎وی راه‌اندازی تعاونی مصرف را از دیگر اقدامات مهم صنف در سال جاری بر شمرد که از این تعاونی، تمامی خانواده‌های آرایشگران می توانند استفاده کنند.

‎گواهی با اشاره به تاسیس باشگاه رفاهی هنر دهم گفت: در سال گذشته آرایشگران مردانه و زنانه تحت عنوان هنر دهم اعلام شدند که در قالب آن همه آرایشگران بعد از شناسنامه‌دار شدن می توانند وارد این باشگاه رفاهی ‌شوند.

‎رییس اتحادیه آرایشگران مردانه همچنین با بیان اینکه حدود ۶۰ بازرس افتخاری در تهران داریم، از مدل‌های موی اروپایی و نامتعارف که با فرهنگ ایرانی سنخیت ندارد انتقاد و تصریح کرد: در سال جاری در رابطه با مدل موی مردانه دقت بیشتری خواهیم کرد؛ چون خودمان دارای سبک و هنر هستیم و نباید از غربی ها پیروی کنیم.

‎وی تاکید کرد: به آرایشگرانی که مدل‌های موی نامتعارف که در شأن و شخصیت ایرانیان نیست ارائه می دهند، در مرحله‌ اول اخطار می‌دهیم و در مرحله دوم واحد صنفی مربوطه را پملب خواهیم کرد.

‎گواهی در عین حال بیان کرد: در اسفند‌ماه سال گذشته اولین جشنواره مدل موی ایرانی را اجرا کردیم و در زمستان امسال نیز دومین جشنواره و ژورنال را در این بخش به صورت کشوری برگزار می‌کنیم.

‎شرط انجام سولاریوم در آرایشگاه‌ها

‎وی ارائه مجوز برای فعالیت آرایشگران سالن‌های ممتاز را از دیگر برنامه های مهم عنوان کرد و گفت: نرخ اصلاح موی این آرایشگاه‌ها بدون شست‌وشو ۳۰ هزار تومان است که این تعرفه در آرایشگاه‌های درجه اول ۱۵ هزار تومان، درجه دو مبلغ ۱۲ هزار تومان و درجه سه ۱۰ هزار تومان است و کلیه‌ خدمات دیگر با توافقات طرفین خواهد بود.

‎گواهی در بخشی از سخنان خود تاکید کرد: برای خالکوبی و تاتو باید از وزارت بهداشت مجوز گرفته شود و سولاریوم نیز باید زیر نظر پزشک انجام شود. به شرطی آرایشگاه‌ها می‌توانند این سرویس را ارائه دهند که اتاق مخصوص در آرایشگاه داشته باشند و مجوز مربوطه را نیز از وزارت بهداشت دریافت کنند.

‎وی همچنین با بیان این‌که دیپلم فنی – حرفه‌ای آرایشگری را به هیچ وجه قبول ندارم، گفت: داشتن این دیپلم برای هیات مدیره قابل قبول نیست و کسانی که با این دیپلم وارد می‌شوند باید امتحان فنی دهند که اکثرا نیز رد می‌شوند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال