‎کارخانه لوله و نورد صفا در بیست و سومین روز اعتصاب

چهارشنبه  ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۰۵-۱۳-IranSOS- اعتراض صنفی نزدیک به هزار کارگر لوله و نورد صفا در حالی وارد بیست و سومین روز متوالی شده است که در حال حاضر کارخانه تحت کنترل کارگران معترض قرار گرفته است. به گزارش ایلنا، پس از آنکه صد‌ها کارگر لوله و نورد صفا دیروز (سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت) مقابل ساختمان اداری کارخانه تجمع کردند، تنش بین کارگران و مدیران میانی حاضر در ساختمان بالا گرفت.

کارگران می‌گویند ماموران اداره اطلاعات، نیروی انتظامی و اداره کار در پی اتفاقات دیروز وارد کارخانه شده و به مدیران تاکید کرده‌اند «تا زمانی که کارخانه به روال عادی بازنگشته است، بدون اجازه کارگران اقدامی نکنند.»
‎بنابر ادعای منابع کارگری، ماموران دولتی به دلیل طلب میلیاردی کارگران از کارفرمای اصلی کارخانه که هفته‌هاست در بازداشت به سر می‌برد، جانب کارگران را گرفته‌اند.
‎کارفرما علاوه بر پرداخت نکردن بیش از ۱۶ ماه حق بیمه کارگران به سازمان تامین اجتماعی، حقوق ۴ ماه گذشته را نیز به آن‌ها بدهکار است. همچنین سرمایه صندوق تعاونی کارخانه که بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان ارزیابی می‌شود، تاکنون به کارگران بازگردانده نشده است. این صندوق مدت‌ها پیش منحل شده بود.
‎گفتنی است نزدیک به هزار  کارگر لوله و نورد صفا از ابتدای اردیبهشت امسال در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات معوقه‌شان دست از کار کشیده‌اند. کارگران معترض در جدیدترین شرطی که برای بازگشت به کار تعیین کردند، خواستار پرداخت دو ماه حقوق تا پایان روز ۲۷ اردیبهشت شده‌اند.
‎کارخانه لوله و نورد صفا در مجاورت بزرگراه ساوه به تهران و در کیلومتر نهم این بزرگراه قرار گرفته است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال