‎کارگران لوله و نورد صفا علی‌رغم تعطیلی در کارخانه حاضر شدند

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۰۵-۱۷-IranSOS- اعتراض صنفی نزدیک به یک هزار کارگر لوله و نورد صفا وارد بیست و هفتمین روز متوالی شد. مطالبات کارگران در جلسه‌ای که فردا صبح با حضور مقامات محلی و مدیران کارخانه برگزار می‌شود، بررسی خواهد شد. به گزارش ایلنا، در حالی که در روزهای گذشته پیامکی مبنی بر تعطیلی کارخانه لوله و نورد صفا در اولین روز کاری این هفته (یکشنبه ۲۷ اردیبهشت) به کارگران رسیده بود، حدود ۳۰۰ کارگر معترض صبح امروز در کارخانه حاضر شدند.

منابع کارگری می‌گویند ساعتی پس از حضور کارگران در کارخانه، نفراتی از دادستانی و اداره اطلاعات ساوه به کارخانه آمدند و از کارگران خواستند نمایندگان خود را برای جلسه‌ای که قرار است فردا صبح با حضور مدیران کارخانه و مقامات محلی جهت رسیدگی به موارد مورد اعتراض کارگران برگزار شود، معرفی کنند.
‎کارگران می‌گویند ساعت هفت و نیم فردا صبح در محوطه کارخانه تشکیل جلسه می‌دهند و راجع به چگونگی حضور نمایندگانشان در این جلسه تصمیم گیری می‌کنند.
‎گفتنی است نزدیک به هزار کارگر لوله و نورد صفا از ابتدای اردیبهشت امسال در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات معوقه‌شان دست از کار کشیده‌اند. کارگران معترض در جدید‌ترین شرطی که برای بازگشت به کار تعیین کردند، خواستار پرداخت دو ماه حقوق تا پایان روز ۲۷ اردیبهشت شده‌اند.
‎کارفرما علاوه بر پرداخت نکردن بیش از ۱۶ ماه حق بیمه کارگران به سازمان تامین اجتماعی، حقوق ۴ ماه گذشته را نیز به آن‌ها بدهکار است. همچنین سرمایه صندوق تعاونی کارخانه که بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان ارزیابی می‌شود، تاکنون به کارگران بازگردانده نشده است. این صندوق مدت‌ها پیش منحل شده بود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال