‎تجمع کارگران سیمان لوشان مقابل ساختمان فرمانداری رودبار: صدای ما را نمی‌شنوند

۰۲ خرداد ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۰۵-۲۳-IranSOS- جمعی از کارگران قرارداد موقت کارخانه سیمان لوشان در استان گیلان، صبح امروز (دوم خرداد ۹۴) در اعتراض به بلاتکلیفی ۲۰ ماهه وضعیت شغلی‌شان، مقابل ساختمان فرمانداری رودبار تجمع کردند. این واحد تولیدی از از مرداد ماه سال ۹۲ تعطیل است.

یکی از کارگران معترض به ایلنا گفت: مشکلات کارگران سیمان لوشان از مرداد ماه سال ۹۲ زمانی آغاز شد که دولت وقت به بهانه‌های مختلف این واحد صنعتی را با بیش از ۱۸۰ کارگر تعطیل اعلام کرد.
‎او افزود: از مجموع کارگران بیکار شده کارخانه سیمان لوشان هم اکنون ۴۹ کارگر پیمانی و ۱۷ کارگر رسمی با سوابق ۱۰ تا ۱۸ سال باقی مانده‌اند که همچنان بلاتکلیف بوده و منتظر بازگشایی مجدد کارخانه و بازگشت بکار خود هستند.
‎این کارگر معترض با بیان اینکه هیچ کس مسئولیتی در قبال کارگرانی که در شرف بازنشستگی‌اند نمی‌پذیرد، گفت: اخیرا کارفرمای کارخانه با حمایت فرمانداری رودبار قصد دارد برای رهایی از کارگران قراردادی کارخانه که در ۲۰ ماه گذشته بیکار و بلاتکلیف بوده‌اند؛ با آنان تسویه حساب کامل کند و سپس کارگران را برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به اداره کار رودبار معرفی کند.
‎این کارگر با بیان اینکه کارگران مخالف تسویه حساب و دریافت مقرری بیمه بیکاری هستند، درباره دلایل مخالفت‌شان گفت: اگر کارخانه ادامه کار می‌داد کارگران رسمی و قرار دادی کارخانه هر کدام طی دو تا سه سال آینده شرایط بازنشسته شدن تحت قانون مشاغل سخت و زیان آور را پیدا می‌کردند اما در صورت تسویه حساب و دریافت مقرری بیمه بیکاری یا انتقال به یک واحد دیگر شرایط بازنشستگی‌شان به کلی تغییر می‌کند.
‎این کارگر سیمان لوشان با اشاره به دریافت نکردن حقوق طی ۲۰ ماه گذشته در خاتمه مطالبه اصلی همکارانش را احیاء کارخانه و بازگشت به کار ذکر کرد و اظهار داشت: کارگران در این مدت برای باز گشایی کارخانه تجمعات متعددی را در مقابل نهادهای مختلف دولتی در استان گیلان و حتی تهران برگزار کرده‌اند که تا به امروز نتیجه‌ای نداشته و کسی صدای ما را نشنیده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال