‎اعتراض کارگران شهرداری قم ادامه یافت

۰۲ خرداد ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۰۵-۲۳-IranSOS- کارگران پیمانکاری فضای سبز شهرداری قم در ادامه اجتماع اعتراضی هفته گذشته خود، در اولین روز این هفته امروز صبح مقابل ساختمان شهرداری و شورای شهر قم تجمع کردند. به گزارش ایلنا، دلیل ادامه یافتن این اجتماع صنفی وضعیت نامعلوم امنیت شغلی حدود ۳۰۰ کارگری است که دست‌کم از حدود ۲ تا ۱۵ سال پیش به عنوان نیروی پیمانکاری در فضای مناطق هشت‌گانه شهرداری قم مشغول کار بودند.

پیش‌تر تعدادی از این کارگران در روز چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه تجمع اعتراضی مشابهی را درمقابل ساختمان استانداری قم برگزار کرده بودند که این تجمع در‌‌ همان روز به صورت مشروط پایان یافت.
‎کارگرانی که در این اجتماع صنفی اعتراضی حضور داشتند از زبان مسئولان شرکت‌های پیمانکاری و مناطق شهرداری نقل می‌کنند که به دلیل خاتمه یافتن اعتبار قراردادهای کار دیگر به حضور آن‌ها نیازی نیست.
‎آن‌ها می‌گویند به دنبال تجمع روز چهارشنبه مسئولان استانداری به آن‌ها گفتند که موضوع اخراج صحت ندارد و ظرف مدت ۵ روز همه چیز مشخص می‌شود اما آن‌ها می‌توانند از روز بعد (پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت‌) به کار قبلی خود بازگردند.
‎با این حال برخی از این کارگران می‌گویند برخلاف گفته‌های مسئولان استانداری، در برخی از مناطق یا از حضور کامل آن‌ها در محل کار جلوگیری شده و یا برخی پیمانکاران قسمتی از فعالیت‌های روزمره را بصورت موقت متوقف کرده‌اند.
‎کارگران معترض می‌گویند برخی پیمانکاران فضای سبز شهرداری قم از روز پنجشنبه تا کنون به جای آنها کارگران افغان استخدام کرده‌اند و یا اینکه از آن‌ها توقع دارند تا فعلا در ازای انجام کاری بیشتر از حد معمول، دستمزد کمتری دریافت کنند.
‎بطور مشخص گفته می‌شود که به برخی از کارگران پیمانکاری فضای سبز شهرداری قم که تا پیش از این هر ماه معادل یک میلیون تومان مزد می‌گرفتند پیشنهاد شده است تا با انجام ۱۲ ساعت کار و یا حضور در شیفت شب، معادل ۱۲ هزار تومان دستمزد بگیرند.
‎این وضعیت در حالی است که در روز چهارشنبه «محسن عابدینی‌پور» شهردار پیشین قم و عضو کنونی شورای اسلامی این شهر در گفتگو با ایلنا ضمن خبر اخراج کارگران پیمانکاری فضای سبز شهر قم، اعلام کرد که ممکن است در نتیجه تغییر نوع قراردادهای پیمانکاران فضای سبز از کار معین به کار حجمی تعدادی از کارگران کنونی تعدیل شوند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال