‎روایتی از سه سال دوندگی کارگران آجر شیل برای دریافت حقوق

جمعه ۰۸ خرداد ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۰۵-۲۹-IranSOS- کارگران اخراجی کارخانه آجر ماشینی«شیل» در کرستان از سه سال تلاش بی‌نتیجه برای دریافت مطالبات معوقه‌شان خبر می‌دهند. به گزارش ایلنا، ۱۸کارگر قرار دادی کارخانه آجر ماشینی «شیل» که از سال ۹۱ با تعطیلی کارخانه بیکار شده اند، با ادامه یافتن بلاتکلیفی‌شان تا به حال چندین بار به نهادهای استانی و شهرستانی مراجعه کرده‌اند اما تا کنون از این رایزنی‌ها نتیجه‌ای حاصل نشده است‪.‬

کارگران می‌گویند؛ پس از آنکه کارخانه آجر ماشینی شیل به دلیل مشکلات مدیریتی  تعطیل اعلام شد، ۳۵ کارگر قراردادی و ۱۵۰ کارگر فصلی بیکار شدند.
بنا بر این گزارش، پس از آنکه کارگران در نیمه دوم سال ۹۱ به اداره کار سنندج شکایت کردند، کارفرما از حکم اداره کار برای پرداخت مطالبات کارگران تبعیت نکرد و پرونده به دادسرای سنندج ارجاع شد.
به گفته کارگران با ارجاع پرونده کارگران آجر شیل به دادسرای سنندج، بخشی از اموال کارخانه  در سال ۹۲ به نفع کارگران مصادر شد اما بعد از یکسال کش وقوس۱۷ نفر از کارگران قراردادی با فروش اموال کارخانه توانستند به مطالبات خود دست یابند اما در این میان هنوز تکلیف ۱۸ کارگر دیگر مشخص نشده است.
کارگران می‌گویند در طول سه سال گذشته بارها در مقابل کارخانه تعطیل شده و نهادهای مختلف دولتی تجمع کرده‌اند و اما صدای‌شان به جایی نمی‌رسد و هیچ مقام مسئولی به مطالبات‌شان توجهی نشان نمی‌دهد.
گفتنی است کارخانه آجر ماشینی «شیل» در ۵ کیلومتری جاده سنندج به کرمانشاه  واقع شده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال