‎مهدی کروبی مورد عمل جراحی قرار گرفت

پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۰۵-۲۹-IranSOS- مهدی کروبی، یکی از کاندیداهای معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ تحت عمل جراحی قرار گرفت. به گزارش هرانا، اعتماد ملی استان تهران، انتشار این خبر اعلام کرد که “آیت‌الله  مهدی کروبی شب گذشته در مرکز نور توسط دکتر قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی مورد عمل جراحی قرار گرفته است.”

مهدی کروبی، دبیرکل محصور حزب اعتماد ملی، که بیش از ۴ سال است در حصر غیرقانونی و غیرشرعی قرار دارد، از مدتی قبل دچار عارضه آب مروارید شده بود که شب گذشته یک چشم او با عمل جراحی مداوا شد و چشم دیگر نیز ماه دیگر باید تحت عمل جراحی قرار بگیرد.
‎رییس مجلس ششم و رئیس اسبق بنیاد شهید و یکی از مشاوران خمینی(ره) و کاندیدای کودتای انتخاباتی سال ۸۸، از مدتی قبل به عارضه آب مروارید مبتلا شده و چندین بار ازسوی وزیر بهداشت معاینه شده است.
‎«محمدحسین کروبی»، فرزند مهدی کروبی با اعلام این خبر، حال عمومی آقای کروبی را «مناسب» توصیف کرده است.
‎پیش‌تر این کاندیدای معترض به کودتای انتخاباتی سال ۱۳۸۸ در تاریخ ۷ آذرماه ۱۳۹۲ نیز در پی عود کردن «دیسک کمر» و نیز «آرتروز زانو» و هم‌چنین «اختلالات شدید گوارشی» بنا به تشخیص پزشک وزارت اطلاعات، به بیمارستان لاله تهران منتقل و تحت عمل جراحی قرار گرفته بود. سه روز پس از آن عمل و ناتمام ماندن دوران نقاهت بیمار در بیمارستان، آقای کروبی توسط ماموران امنیتی به ساختمان امن وزارت اطلاعات منتقل شده بود.
‎این در حالی‌است که مقامات مختلف نظام از جمله احمد جنتی در اظهاراتی گفته بودند که «آقایان کروبی و موسوی در منزل شخصی‌شان در حصر هستند.»
‎درهمان ایام محمدحسین کروبی به این بخش از اظهارات جنتی واکنش نشان داد و درحالی‌که وی را «دروغ‌گو» خطاب کرد افزود که «همگان به خوبی می‌دانند آقای کروبی مدت‌هاست در ساختمان امن وزارت اطلاعات در حبس و حصر است و نه در منزل شخصی‌شان.»
‎علی مطهری هم چند روز پیش از عمل جراحی آقای کروبی در آذرماه ۱۳۹۲ به اظهارات احمد جنتی واکنش نشان داده بود و از وی خواسته بود «برای یک هفته این حصر را تجربه کند.»
‎علی‌رغم وعده‌های انتخاباتی حسن روحانی برای «برچیدن حبس‌ها و حصرها»، دو کاندیدای معترض به کودتای انتخاباتی ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸، به همراه دکتر زهرا رهنورد هم‌چنان بیش از ۴ سال است که بدون برگزاری هرگونه دادگاهی در حصر غیرقانونی و غیرشرعی به سر می‌برند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال