‎اعدام ۱۳ زندانی در قزل حصار؛ ایست قلبی یکی از محکومان در انفرادی

دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۰۶-۰۱-IranSOS- صبح امروز، ۱۲ محکوم جرائم مواد مخدر در زندان قزل حصار کرج به دار آویخته شدند و یکی از محکومین قبل از اجرای حکم، با ایست قلبی جان خود را از دست داد. به گزارش هرانا، این ۱۳ تن روز شنبه، جهت اجرای حکم به انفرادی منتقل شده بودند که حکم اعدام ۱۲ تن از آنان، سحرگاه دوشنبه ۱۱ اردیبهشت اجرا شد و یکی از محکومین به نام محمد میرنژاد، قبل از اجرای حکم و در سلول انفرادی، با ایست قلبی مواجه شد و درگذشت.

همچنین به گفته یکی از منابع هرانا، یکی از محکومین هنگام انتقال به سلول انفرادی، جهت تشکیل پرونده جدید و به تاخیر انداختن حکم اعدام، اقدام به ضرب و جرح زندانی سالمندی به نام علی نموده و وی را به قتل رسانده است.
‎در دو روز گذشته وضعیت زندان قزل حصار متشنج گزارش شده و زندانیان اعدامی سالن سه واحد دو این زندان اقدام به اعتصاب غذا نیز کرده بودند.
‎از هویت کامل اعدام شدگان تا لحظه تنظیم گزارش اطلاعی در دست نیست و مسئولین قضایی مربوطه نیز، تاکنون در این باره اطلاع رسانی نکرده اند.
‎یکی از اعضای خانواده یک زندانی قزل حصار، پیشتر به گزارشگر هرانا گفته بود: “زندان قزل حصار تبدیل به کشتارگاه شده و ما هر هفته به ملاقات مى رویم، یک لیست بلندبالا از کسانى که اعدام شده اند مى شنویم، خواهشا صداى ما را به گوش سازمان هاى حقوق بشرى برسانید.”
‎به گزارش مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اعدام گروهی و اعلام نشده محکومین مواد مخدر به ویژه در زندان قزل حصار کرج، طی هفته های اخیر شتاب فزاینده ای گرفته است، این در حالی است که پیشتر قرار بود در اردیبهشت ماه، لایحه ای مبنی بر کاهش مجازات اعدام برا جرائم مواد مخدر، در صحن علنی مجلس مطرح شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال