‎اخراج ناظم ‎متجاوز از آموزش و پرورش

یکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۰۶-۰۷-IranSOS- روز گذشته سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران اعلام کرد که رای پرونده آزار و اذیت چند دانش‌آموز توسط ناظم مدرسه‌ای پسرانه از سوی دیوان عالی کشور تائید و به اجرای احکام ارسال شده است. در همین راستا سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران نیز به تبیین اقدامات انجام از سوی آموزش و پرورش در این خصوص پرداخت و گفت: ناظم متخلف از مدرسه اخراج شده است.

مسعود ثقفی در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه در ابتدا و پس از اطلاع از موضوع هیاتی از سوی آموزش وپرورش متشکل از بازرسان، حراست، مشاوره و روابط عمومی جهت رسیدگی به موضوع به مدرسه اعزام شدند گفت: پس از بررسی‌های اولیه‌ بلافاصله به لغو ابلاغ معاونت مدرسه اقدام و همچنین مدیر مدرسه به دلیل بی‌توجهی به گزارش‌های واصله در این زمینه برکنار و فرد دیگری به عنوان مدیر مدرسه منصوب شد.

‎وی با بیان اینکه با توجه به آثار سوءاجتماعی و اداری و قبح عمل ارتکابی توسط مشارالیه و در راستای ماده ۱۳ تخلفات اداری و با موافقت وزیر حکم آماده به خدمت نامبرده در تاریخ ۲۴٫۲٫۹۳ صادر شد، گفت: پس از آن هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان در تاریخ ۴٫۴٫۹۳ رای به اخراج فرد موردنظر را صادر کرد و این رای پس از تایید هیات تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش در تاریخ ۲۳٫۷٫۹۳ قطعی و حکم اخراج وی از آموزش و پرورش در تاریخ ۲۴٫۸٫۹۳ صادر شد.

‎ثقفی ادامه داد: پس از آن شکواییه‌هایی علیه معاون مذکور تنظیم و از طرف آموزش و پرورش به صورت مجزا در شعبه کیفری رسیدگی کننده به این پرونده به پرونده الحاق شد.

‎سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه طی چندین مرحله مجرب‌ترین مشاوران، روانشناسان و اساتید دانشگاه در محل وقوع حادثه حضور یافته و آموزش‌هایی را برای خانواده به تفکیک پایه‌های تحصیلی ترتیب دادند اظهار کرد: همچنین پرسشنامه‌هایی برای سنجش و شناسایی دانش‌آموزان در معرض آسیب توزیع شد.

‎وی افزود: در کنار اینها برای سایر مقاطع محدوده وقوع حادثه از جمله دبیرستان های راهنمایی دخترانه و… جلسات توجیهی و آموزشی ویژه مهارت‌های ارتباطی برگزار و بروشورهایی تحت عنوان تربیت جنسی (پیشگیری از سوءاستفاده جنسی) برای اولیا تهیه و توزیع شد.

‎به گفته سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران مراکز مشاوره آموزش و پرورش نیز رایگان و خارج از نوبت به اقدامات مشاوره‌ای برای دانش‌آموزان و اولیایشان پرداختند. همچنین نصب فوری مداربسته در این دبستان به منظور ایجاد آرامش روحی و روانی در اولیا و دانش‌آموزان، شاداب‌سازی و فضای فیزیکی و رنگ‌آمیزی دیوارهای حیاط، تخریب مکان وقوع حادثه و تبدیل آن به سالن اجتماعات نیز انجام شده است.

‎ثقفی در پایان تاکید کرد: طی بررسی‌های به عمل آمده پیش از این اتفاق، هیچ شکایتی و مراجعه‌ای درخصوص مسائل غیراخلاقی از مدرسه مذکور یا فرد موردنظر به آموزش و پرورش واصل نشده بود و در پرونده گزینشی و استخدامی مشارالیه نکته مبهم و سابقه سوءیی وجود نداشته است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال