‎پلیس “کودک و نوجوان” تشکیل می‌شود

شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۰۶-۰۶-IranSOS- رئیس اداره حقوقی پلیس آگاهی ناجا از تشکیل پلیس ویژه کودکان و نوجوانان خبر داد و گفت: این پلیس از نوآوری‌های قانون آیین دادرسی کیفری جدید است و در تیر ماه امسال اجرایی می‌شود. به گزارش (ایسنا)، سرگرد جمشید راد گفت: بر اساس ماده ۳۱ قانون، به منظور حسن اجرای وظایف ضابطان در مورد کودکان و نوجوانان، پلیس ویژه اطفال و نوجوانان در ناجا تشکیل و مشغول به کار می‌شود.

وی ادامه داد: با اختصاصی شدن مراجع رسیدگی به جرایم کودکان و نوجوانان در قانون آیین دادرسی کیفری جدید، این امر مستلزم آن است که بازوی اجرایی این مراجع نیز آموزش‌های لازم را دیده باشند.

‎به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام سایت پلیس، راد با بیان اینکه هم اکنون با همکاری قوه قضائیه و نمایندگان ناجا از جمله نماینده حقوقی پلیس آگاهی پیش نویس مقدماتی لایحه پلیس ویژه کودکان و نوجوانان در حال تهیه و تنظیم است، گفت: پس از اجرایی شدن قانون آیین دادرسی کیفری، پلیس با کمک قوه قضائیه به جرایم کودکان و نوجوانان رسیدگی می‌کند.
‎رئیس اداره حقوقی پلیس آگاهی تصریح کرد: از ویژگی‌های لایحه پلیس ویژه اطفال و نوجوانان این است که از کارکنانی که در رشته‌های حقوق، روانشناسی و علوم اجتماعی تحصیل کرده‌اند و تجارب کافی در این زمینه دارند، بهره‌برداری کاربردی و بهینه می‌شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال