‎اعدام ۱۱ زندانی در قزلحصار کرج

دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۰۶-۰۸-IranSOS- یازده محکوم جرائم مواد مخدر، صبح امروز در زندان قزلحصار کرج به دار آویخته شدند. به گزارش هرانا، صبح امروز دوشنبه هیجدهم خرداد ماه، از جمع محکومینی که به سلول های انفرادی منتقل شده بودند،حکم اعدام  ۱۱ زندانی، در قزلحصار کرج اجرا شد و بقیه همچنان در انتظار اعدام می باشند. پیشتر منابع هرانا، از انتقال بیش از بیست زندانی به سلول های انفرادی خبر داده بودند.

به گفته یکی از منابع هرانا، این تعداد انتقال و اجرای حکم، از تاریخ تصویب قانون مبارزه با مواد مخدر بی سابقه و فاجعه بار است، گفته میشود تعداد منتقل شدگان به حدی است که حتی خود زندانیان هم از آمار دقیق آنها اطلاعی ندارند.
‎به دلیل سختی ارتباط و پراکندگی در واحدهای مختلف زندان و همچنین حساسیت موضوع، ارائه آماری دقیق برای هرانا ممکن نیست ولی همه منابع، در کم سابقه و حتی بی سابقه بودن این حجم از انتقال برای اعدام اتفاق نظر دارند و برخی از آنان، از انتقال بیش از ۳۵ تن جهت اجرای حکم، خبر داده اند.
‎زندان قزلحصار کرج، پیشتر دارای ۸ چوبه دار بود که به گفته زندانیان، اخیرا با افزودن سه جایگاه، به ۱۱ چوبه دار رسیده است.
‎این اقدام کم سابقه باعث تشویش و نگرانی شدید زندانیان قزلحصار و خانواده های آنان شده، در همین رابطه دیروز، تعداد زیادی از خانواده های محکومین که برای آخرین ملاقات فراخوانده شده بودند، روبروی زندان قزلحصار کرج اجتماع کردند،
‎اخبار تایید نشده ای دیگری از انتقال به انفرادی گروه پرچمعیتی از زندانیان در زندان رجایی شهر کرج نیز به هرانا رسیده است که مشخص نیست زندانیان مورد اشاره به زندان قزلحصار منتقل شده اند یا همچنان در زندان رجایی شهر کرج به سر می برند.
‎لازم به یادآوری است زندان قزلحصار کرج در ماه های اخیر، شاهد سیر صعودی اعدام های دسته جمعی و اعلام نشده محکومین جرائم مواد مخدر بوده است، این اعدام ها که در سکوت خبری و در غیاب اطلاع رسانی مسئولین قضایی انجام می شود، در حالی شدت گرفته است که پیش از این قرار بود در اردیبهشت ماه، لایحه لغو مجازات اعدام برای جرائم مواد مخدر، در صحن علنی مجلس مطرح شود، امری که با وجود گذشت از موعد مقرر هنوز عملی نشده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال