‎بازداشت گروهی دیگر از نوکیشان مسیحی در اصفهان

کمیته گزارشگران حقوق بشر- بنا به گزارش منابع خبری، در ادامه فشارها و آزار نوکیشان مسیحی در ایران، تعداد دیگری از نوکیشان مسیحی در استان اصفهان بازداشت شدند.

بر اساس گزارش ها، روز پنجشنبه دهم مرداد ماه ۹۲، ماموران امنیتی با حمله به یکی دیگر از کلیساهای خانگی در شهر اصفهان، با ایجاد ارعاب و تهدید افرادی که در آن محل مشعول نیایش هفتگی بودند، ضمن تفتیش محل و حاضران، خانمها صدیقه امیرخانی، صاحب محل مذکور، همچنین مهناز رفیعی و همچنین وی آقای محمدرضا پیمانی را دستگیر و به محلی نامعلوم منتقل کردند.
‎گزارش مذکور تصریح کرد که ماموران امنیتی لباس شخصی مجهز به بیسیم و سلاح، بوده و ضمن ضبط مدارک شناسایی حاضران در محل، خاطرنشان کردند که بزودی با آنها تماس گرفته خواهد شد و همچنین از رسانه های کردن این موضوع اکیدا خودداری کنند. هنوز از محل بازداشت و وضعیت این نوکیشان مسیحی خبری منتشر نشده و پیگیری خانواده‌ها و دوستان این بازداشت‌شدگان، بی‌نتیجه مانده است. طی ماههای گذشته نیز، تعداد دیگری از نوکیشان مسیحی در استانهای فارس و اصفهان، مورد حمله و بازداشت ماموران امنیتی قرار گرفته بودند. چند روز گذشته ارگان خبری فعالان حقوق بشر در ایران، از صدور حکم ده سال حبس تعزیری برای مصطفی (محمدهادی) بردبار، شهروند نو کیش مسیحی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب خبر داده بود. دگراندیشان مذهبی و عقیدتی در ایران به ویژه نوکیشان مسیحی فارسی زبان به طور فزاینده‌ای زیر فشار و برخوردهای غیرانسانی جمهوری اسلامی قرار دارند. چندی پیش کشیش محمدرضا مدبر، سردبیر شبکه خبری مسیحیان (محبت نیوز) به خبرگزاری آلمان گفته بود: ” آمار دقیقی از نوکیشان مسیحی که در شهرهای مختلف ایران بازداشت هستند وجود ندارد و برخی نوکیشان مسیحی نیز به صورت انفرادی فعالیت می‌کنند و هنگام دستگیری خبری از وضعیت این افراد منتشر نمی‌شود ولی می‌توان گفت که تعداد دقیق دستگیرشدگان ۲ یا ۳ برابر آن‌ چیزی است که اخبار آن منتشر می‌شود.”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال