‎۳۶۳ واحد تولیدی در آذربایجان غربی تعطیل شده‌اند

پنجشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۰۶-۱۱-IranSOS- رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: از ۲۹۸۴ واحد تولیدی استان ۱۶۸۰ واحد فعال و نیمه فعال و ۳۶۳ واحد تعطیل شده و ۹۰۱ واحد راکد قابل فعال سازی در سطح استان وجود دارد. جعفر صادق اسکندری در گفت‌وگو با (ایسنا)، منطقه آذربایجان غربی، اظهار کرد: کمبود نقدینگی، فقدان بازار فروش، بدهی به سیستم‌های بانکی، مشکات کارگری، نبود سرمایه برای نوسازی، بالا بودن هزینه‌های تولید، نبود مواد اولیه، محدودیت صادرات، مشکلات خط تولید، بدهی به مالیات از جمله مشکلاتی واحدهای تولیدی است.

وی یادآور شد: واحدهای تولیدی استان در گروه‌های کانی غیرفلزی، فلزات اساسی، محصولات شیمیایی، غذایی و آشامیدنی، منسوجات، نقلیه موتوری، ماشین آلات و تجهیزات محصولات چوبی طبقه بندی شده است.

‎اسکندری در خصوص اقدامات انجام شده برای حل مشکلات واحد های تولیدی راکد اظهار کرد: برنامه فعال سازی برای تعداد ۹۰۱ واحد راکد طی دو مرحله تدوین شده است. در مرحله اول ۴۰۰ واحد و در مرحله دوم ۵۰۱ واحد صنعتی به منظور ارائه راهکار حل مشکل انتخاب شده است.

‎رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به تعداد معادن فعال و غیرفعال در استان گفت: در حال حاضر ۴۲۸ معدن در سطح استان وجود دارد که از این سطح ۲۶۵ معدن فعال و ۱۶۳ معدن غیرفعال است. نبود بازار مصرف، کاهش کیفیت عیار، عدم صلاحیت فنی و مالی دارنده پروانه بهره‌برداری در تجهیز معادن به ماشین‌آلات مناسب از عوامل اثرگذار در نیمه فعال بودن و یا تعطیلی معادن است.

‎وی خاطرنشان کرد: در سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی به دنبال آن هستیم که با ایجاد واحدهای فراوری در کنار معدن و یا نزدیک به آن از خام فروشی مواد معدنی جلوگیری کنیم. هم اینک ۶ واحد فرآوری در کنار برخی معادن استان فعال هستند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال