‎تاخیر سه ماهه در پرداخت حقوق کارگران پیمانی معادن ۲ و ۴ گل گهر سیرجان

یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۰۶-۱۴-IranSOS- منابع کارگری در کرمان از پرداخت نشدن مطالبات حقوقی کارگران دو شرکت پیمانکاری مجتمع سنگ آهن سیرجان طی سه ماه گذشته خبر می‌دهند. این کارگران به واسطه شرکت‌های پیمانکاری «فتح جنوب شرق» و «شهسوار ماشین» در مجمتمع سنگ آهن سیرجان مشغول به کارند. به گزارش ایلنا، از روز ۱۲خرداد ماه بدون پرداخت حقوق عقب‌افتاده کارگران، کار در معدن شماره ۴ که کارگران پیمانکاری «شهسوار ماشین» در آن مشغول به کار بودند، از سوی کارفرما متوقف شده است.

کارگران می گویند از آذر ماه سال گذشته با تاخیر در دریافت دستمزدها مواجه شدیم به نحوی که هر ماه مجبور می‌شدیم اعتصاب کنیم تا حقوق مان را پرداخت کنند.
‎یکی از کارگران در خصوص پیگیری مطالبات حقوقی خود گفت: هر بار که به مسولین شرکت اعتراض کردیم گفتند شرکت ایمیدرو (کارفرمای سنگ آهن سیرجان) به ما پول نمی‌دهد تا حقوق شما را پرداخت کنیم بنابراین کاری از دست ما بر نمی‌آید.
‎این کارگر ادامه داد: در طول ماهای گذشته علاوه بر اینکه بارها اقدام به اعتصاب و اعتراض در شرکت کرده ایم در مقابل فرمانداری و اداره کار سیرجان هم تجمع کرده ایم اما متاسفانه هیچکس به وضعیت ما رسیدگی نمی‌کند و تنها حرفی که می زنند این است که ما پیگیر کارتان هستیم اما با گذشت چهارماه هنوز هیچ نتیجه ای از این پیگیری ها نگرفته ایم.
‎بی توجهی به وضعیت بیمه کارگران
‎در همین حال یکی از کارگران در خصوص بی توجهی مسولین شرکت به وضعیت تمدید دفترچه های بیمه کارگران گفت: دی ماه سال گذشته و در حین کار، حادثه ای برای یکی از کارگران این شرکت پیش آمد که متاسفانه هنوز نتوانسته هزینه درمان خود را دریافت کند چون هیچکس به این مسائل رسیدگی نمی کند.
‎این کارگر به حادثه دیگری که در چند هفته گذشته اتفاق افتاده اشاره کرد و ضمن بیان این که دفترچه های بیمه کارگران در چندماه گذشته تمدید نشده، گفت: یکی از کارگران که در اثر افتادن از بولدوزر در حین کار دچار آسیب دیدگی شده، به دلیل اینکه دفترچه بیمه اش تمدید نشده است در حال حاضر با هزینه خودش در بیمارستان بستری است و مجبور است تمام هزینه های درمانش را خود متقبل شود.
‎تعویض پیمانکار بدون تعیین تکلیف مطالبات کارگران
‎از سوی دیگر در مناقصه‌ای که یک‌ماه پیش برای جایگزینی پیمانکار جدید برگزار شد، شرکت پیمانکاری دیگری برنده شده و قرار است به جای شرکت فتح جنوب شرق، مسوولیت معدن شماره ۲ را بر عهده بگیرد. با این حال هنوز مشخص نیست تکلیف پرداخت معوقات حقوقی این کارگران چه خواهد شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال