‎احضار و تهدید رئیس تشکیلات جبهه ملی؛ برگزاری هرگونه جلسه ممنوع است

سه شنبه ۰۳ شهریور ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۰۸-۲۴-IranSOS- حسین موسویان، رئیس تشکیلات جبهه ملی ایران، توسط وزارت اطلاعات احضار و حدود سه ساعت مورد توقیف و بازجویی قرار گرفت. در این بازجویی ها به این فعال سیاسی اعلام شده است که جبهه ملی ایران اجازه هیچ گونه فعالیت و برگزاری جلسه را ندارد. به گزارش هرانا، روز دوشنبه دوم شهریور ماه، حسین موسویان رئیس تشکیلات جبهه ملی ایران پس از برگزاری جلسه هیئت رهبری و هیئت اجرائیه این جبهه در منزل ادیب برومند، رئیس شورای جبهه ملی توسط وزارت اطلاعات احضار و به مدت سه ساعت مورد توقیف و بازجویی قرار گرفت.

بنا بر گزارشهای رسیده به هرانا، در این بازجویی ها به این عضو ارشد جبهه ملی اعلام شده است که از نظر جمهوری اسلامی جبهه ملی ایران مرتد بوده، هرگونه فعالیت این حزب غیرقانونی است و برگزاری هرگونه جلسه در قالب جبهه ملی ممنوع و موجب بازداشت شرکت کنندگان خواهد شد.
‎ادیب برومند، رئیس شورای رهبری جبهه ملی ایران در این رابطه و با اعلام این خبر به شدت به این مسئله اعتراض کرده و گفت: “جبهه ملی ایران از بدو تاسیس در ۱۳۲۸ تا به امروز منشا خدمات گوناگون برای ایران بوده و برای فعالیت های آزادیخواهانه و ایران خواهانه خود از این آقایان اجازه نگرفته است که امروز منتظر موافقت و مخالفت این آقایان باشد.”
‎رئیس هیئت رهبری جبهه ملی افزود: “ما از تمام مجامع بین المللی و مدافعین حقوق بشر دعوت میکنیم که صدای اعتراضشان را نسبت به این خودسری ها، بی قانونی ها و استبدادی که در جریان است بلندتر کنند و تاجایی که امکان دارد فشار را بر قانون شکنان و ناقضان حقوق بشر بیشتر و هزینه اینگونه اعمال را برای آنان سنگین تر کنند.”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال