‎اعدام یک زندانی در خراسان جنوبی

۱۹ شهریور ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۰۹-۱۰-IranSOS- یک زندانی متهم به “قتل”، در زندان مرکزی بیرجند از توابع “استان خراسان جنوبی”، به دار آویخته شد. به گزارش هرانا به نقل از روزنامه خراسان، سحرگاه روز گذشته حکم اعدام متهم معروف به “خفاش” که به صورت خانوادگی اقدام به سرقت به عنف همراه با آزار و اذیت طعمه خود می کرد و یک فقره قتل در پرونده داشت پس از تایید در شعبه نهم دیوان عالی کشور در بیرجند اجرا شد.

به گزارش “خراسان جنوبی”، نوزدهم فروردین امسال فرمانده انتظامی استان از دستگیری اعضای باند سرقت به عنف و قتل که در چند استان مرتکب جرم شده بودند، خبر داد و گفت: “اعضای این باند در یکی از شهرستان های خراسان جنوبی پس از سوار کردن طعمه دست به سرقت طلاها همراه با درگیری با مالباخته می زدند که با همکاری ماموران انتظامی خراسان رضوی اعضای این باند در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند”.
‎سردار”واعظی” در آن زمان ارائه توضیحات تکمیلی درباره این باند را به تکمیل پرونده و اعترافات متهمان موکول کرد.
‎بنابراین گزارش در کمتر از ۴ روز پس از دستگیری، دادستان شهرستان فردوس جزئیات خبر باند خفاش ها را بیان کرد و گفت: “برابر گزارش ها و اعلام شکایت، اعضای این باند شانزدهم فروردین امسال در شهرک ولی عصر فردوس و باغشهر اسلامیه اقدام به دو فقره سرقت به عنف کردند”.
‎نسایی افزود: “آن ها گوشواره های دختر بچه ای در شهرک ولی عصر و بعد از نیم ساعت طلاهای دو دختر بچه دیگر را که در مسیر مدرسه بوده به زور می گیرند و متواری می شوند.
‎وی ادامه داد: “به محض اطلاع از این موضوع تمام نیروهای آگاهی و ماموران نیروی انتظامی شهرستان با هماهنگی و نظارت دادستان دستگیری عوامل این باند را در دستور کار خود قرار دادند”.
‎با توجه به مشخصاتی که مال باختگان ارائه کرده بودند سارقان سوار بر یک خودروی پیکان سفید رنگی بودند که بر این اساس دستور لازم صادر و به شهرهای همجوار نیز اطلاع رسانی شد.
‎به گفته وی: “در نهایت سارقان در حالی که به طرف گناباد در حرکت بودند در سه راهی کاخک – گناباد توسط نیروی انتظامی گناباد و فردوس در محاصره قرار گرفته و دستگیر شدند”.
‎وی با بیان این که این باند درشهرهای مختلف کشور مانند قم، اصفهان، لاهیجان، خور و بیابانک، تربت حیدریه، طبس، فردوس و خلیل آباد کاشمر سرقت های به عنف داشته و حتی یک فقره قتل نیز مرتکب شده اند، خاطرنشان کرد: “در یک مورد آن ها خانمی که از شهر خور و بیابانک سوار بر ماشین کرده بودند به دلیل مقاومت برای دادن طلاهایش او را به قتل رسانده و پس از رها کردن جسدش در طبس فرزند ۲۰ ماهه مقتول را نیز در امامزاده این شهر گذاشته بودند”.
‎وی به شگرد این باند خطرناک برای سرقت نیز اشاره کرده و گفته بود: “متهم اصلی پرونده که دارای دو همسر بوده با دو فرزند خود سوار بر یک خودروی پیکان سفید رنگی می شدند، یکی از همسرانش در صندلی جلو و بقیه در صندلی عقب، آن ها دختران و خانم های جوان را به عنوان طعمه درحالی که خودرویشان را نیز به صورت شطرنجی کرده بودند تا جای هیچ گونه شکی باقی نماند سوار می کردند و پس از طی مسافتی خانمی که در صندلی جلو بوده به بهانه ای در صندلی عقب سوار می شده تا طعمه آن ها در وسط قرار گیرد”.
‎سپس در فرصت مناسبی دو همسر متهم سر طعمه را زیرصندلی قرار داده و تمام طلاها و دیگر اشیای قیمتی و وجوهات نقدی وی را به زور می گرفتند و آن ها را با دست و پای بسته در حالی که چشمانشان را نیز برای دیده نشدن پلاک خودرو می بسته اند در کنار جاده یا مکان خلوتی رها می کردند.
‎وی افزود: “متهمان به۱۷ فقره سرقت و یک فقره قتل اعتراف کردند”.
‎اعضای این باند با تکمیل پرونده و مراحل بازپرسی و بازسازی صحنه جرم با قرار مجرمیت در اختیار دادگاه کیفری مستقر در شهرستان قرار گرفتند که با برگزاری جلسات رسیدگی و گرفتن اظهارات متهم ردیف اول و دیگر متهم پرونده، متهم ردیف اول به (اعدام) محکوم شد که با ارسال پرونده متهم به شعبه نهم دیوان عالی کشور بر اجرای حکم صادر شده مهر تایید خورد و به دستگاه های مربوط ابلاغ شد.
‎سحرگاه دیروز با انجام تشریفات مراسم در زندان مرکزی بیرجند و با حضور مسئولان مربوط، متهم به قتل یک خانم و ۱۷ فقره سرقت و تجاوز به عنف پای چوبه دار رفت و با تایید پزشکی قانونی جسد متهم ۳۲ ساله به سردخانه منتقل شد.
‎یک منبع آگاه در دادگستری استان درباره روند رسیدگی به پرونده ۲ متهم دیگر گفت: “با توجه به این که دو متهم همسران متهم ردیف اول بودند رسیدگی به پرونده آن ها به شعبه اول کیفری استان ارجاع شده که به زودی پیگیری خواهد شد”.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال