‎تأیید دوباره دو فوریت “طرح تابعیت” از سوی نمایندگان مجلس

سه شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۰۹-۲۲-IranSOS- نمایندگان مجلس با سلب یک فوریت از دو فوریت “طرح اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی” و فرزندان شهدای غیرایرانی مخالفت کردند. به گزارش هرانا به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز “سه‌شنبه ۳۱ شهریور ماه” مجلس شورای اسلامی، با سلب یک فوریت از دو فوریت طرح اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی و فرزندان شهدای غیرایرانی مخالفت کردند.

براین اساس نمایندگان با ۹۸ رأی موافق، ۴۹ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۷ نماینده حاضر در مجلس با سلب یک فوریت از دو فوریت طرح مذکور مخالفت کردند و خواستار بررسی این طرح در قالب دو فوریت شدند.
‎گفتنی است جعفر قادری نماینده مردم شیراز به عنوان پیشنهاد دهنده سلب یک فوریت از دو فوریت طرح مذکور سخن گفت و افزود: “با توجه به اینکه این طرح از اهمیت زیادی برخوردار است لذا باید در زمان و فرصت بیشتری مورد بررسی قرار گیرد چرا که شتاب در رسیدگی به این طرح ممکن است تبعات منفی در جامعه ایجاد کند”.
‎براین اساس حسن کامران نماینده مردم اصفهان در مخالفت به این پیشنهاد گفت: “تا کنون چندین بار بررسی این طرح مطرح شده اما هربار بررسی آن از این مجلس به مجلس دیگر واگذار می شود، حال با توجه به اینکه تا پایان مجلس نهم زمان زیادی باقی نمانده به نظر می رسد باید دو فوریت این طرح باقی مانده تا هر چه زودتر این موضوع تعیین تکلیف شود”.
وی یادآور شد: “ما مدام می گوییم که این طرح بار مالی و مشکلات امنیتی دارد در حالی که نیاز است خلاء قانونی آن بر طرف شود تا اجرای آن صورت گیرد در این میان باید شفاف سازی قوانین انجام شود تا بتوان پیگیری اجرای این قانون را از وزیر مربوطه جویا شد”.
گفتنی است داوود میرمحمدی در موافقت با این پیشنهاد افزود: ‌”این طرح ۳ موضوع بسیار مهم را در خود گنجانده است که به طور حتم ظرف ۴۸ ساعت قابل بررسی نیست چرا که نیاز به بررسی کارشناسی دارد تا طرح جامعی به مجلس ارائه شود”.
وی یادآور شد: “در این طرح تأمین بار مالی آن از سوی آموزش و پرورش است در حالی که اگر آموزش و پرورش اعتبار داشت آن را به زیرمجموعه های خود اختصاص می داد لذا باید در مورد بار مالی آن نیز بررسی دقیقی صورت گیرد”.
نمایندگان مجلس، روز یکشنبه “۲۹ شهریور” در صحن علنی با بررسی دوفوریت طرح اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی و فرزندان شهدای غیرایرانی موافقت کرده بودند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال