‎گزارشی از وضعیت بازداشت شدگان اخیر اندیمشک

پنجشنبه ۱۰ مهرماه ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۱۰-۰۲-IranSOS- بازداشت شدگان شهر اندیمشک در شرایط نامساعدی در بازداشت به سر برده و از بیماری و مشکلات مربوط به دوران بازداشت رنج می برند. به گزارش  هرانا، وضعیت بازداشت شدگان اخیر شهر اندیمشک نامساعد گزارش شده و ایشان از بیماری و مشکلات مختلفی در دوران بازداشت رنج می برند.

یک منبع مطلع در این ارتباط به خبرنگار هرانا گفت که شاپور رشنو، از جمع این بازداشت شدگان و فعال مدنی با گرایش ملی مذهبی از درد معده شدید رنج برده و شرایط جسمی به شدت نامساعدی دارد. همچنین این فعال مدنی می بایستی رژیم غذایی خاصی را در ارتباط با وضعیت معده خود رعایت کند که این مسئله در شرایط بازداشت میسر نیست. شاپور رشنو تا به حال دو بار با خانواده خود تماس گرفته و منابع هرانا از سختی سخن گفتن او در بار آخر تماس تلفنی خبر داده اند.
‎همچنین علی نجاتی، از فعالان سندیکای کارگران هفت تپه و دیگر بازداشت شده اخیر در اندیمشک با وجود درد و مشکلات قلبی به بند امنیتی زندان کارون اهواز منتقل شده است.
‎همچنین منابع هرانا از فوت برادر علی محمد جهانگیری، دیگر فعال مدنی بازداشت شده در شهر اندیمشک خبر دادند و اعلام کردند که دادستانی این شهر با خروج او از زندان برای شرکت در مراسم مربوط به برادرش حتی برای یک ساعت هم موافقت نکرده است.
‎عزت الله جعفری دیگر فعال مدنی با گرایش ملی مذهبی نیز تنها با خانواده خود تماس کوتاهی داشته و از وضعیت دقیق او اطلاعی در دست نیست.
‎بامداد چهارشنبه ۲۵ شهریورماه، نیروهای امنیتی با هجوم به منازل فعالان مدنی و کارگری شهر اندیمشک، شاپور رشنو و تعداد دیگری از فعالین مدنی و کارگری اندیمشک از جمله آقایان “علی محمد جهانگیری”، “امیر رحیم خانی” و مادرش و “علی نجاتی” از فعالان سندیکای کارگران هفت تپه را بازداشت کردند. چندی بعد نیز عزت الله جعفری دیگر فعال مدنی با گرایش ملی مذهبی که در شب حمله به خانه های فعالین در منزل حضور نداشت خود را به مراجع امنیتی معرفی کرد.
‎این حمله خشونت آمیز نیروهای امنیتی برای بازداشت شاپور رشنو، فعال مدنی موجب سقط جنین همسر او شده است.
‎همچنین امیر رحیم خانی و مادر ایشان چند روز بعد آزاد شدند.
‎لازم به ذکر است که نهاد بازداشت کننده این فعالین اطلاعات سپاه اعلام شده و پرونده این افراد در اختیار شعبه سه بازپرسی شهر اندیمشک قرار دارد.
‎هنوز از انگیزه این بازداشت های گسترده و همزمان در اندیمشک خبری در دست نیست.‎

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال