‎اعدام یک زندانی در قزوین

سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۱۰-۰۷-IranSOS- یک زندانی متهم به “قتل”، امروز در قزوین به دار آویخته شد. به گزارش هرانا به نقل از دادگستری استان قزوین، اسماعیل صادقی‌ نیارکی افزود: “طبق اعلام مرجع انتظامی پس از اطلاع از وقوع یک فقره قتل در حوزه قضایی کوهین با مراجعه به محل وقوع قتل، مشاهده می شود جسد مقتول جلوی درب اورژانس داخل اتومبیل می باشد”.

خانواده مقتول اعلام می دارند فردی بنام “علیار” فرزند آنها حسین را با تفنگ شکاری به قتل رسانده است.
‎بلافاصله با صدور دستور قضایی به روستای محل سکونت قاتل مراجعه که مشخص می گردد قاتل به همراه خانواده اش با خودروی خاور متواری شده اند که پس از متوقف نمودن خودرو او را دستگیر می نمایند.
‎در بازرسی از منزل وی آثار خون مقتول کشف میگردد و شاهدان اعلام میدارند منشا درگیری به دلیل چراندن گله گوسفندان علیار با یکی از اهالی روستا بوده و با دخالت ۳ برادر به عنوان میانجی درگیری شدت می یابد و علیار به منزل خود رفته و اسلحه را برداشته و پس از شلیک تیر هوایی از داخل منزل تیری از پشت به سر حسین شلیک میکند که منجر به فوت وی میگردد.
‎دادستان قزوین ادامه داد: “قاتل در دفاع اعلام میدارد من هرگز قصد کشتن او را نداشتم و تیر اول را هوایی شلیک کردم تا از اطراف منزلم دور شوند ولی وقتی در آستانه در بودم برادر مقتول با قمه به من حمله کرد و من بی هوش شدم و دستم رفت روی ماشه و تیر شلیک شده به سر مقتول اصابت کرد که دادگاه اعلام میدارد تیر از داخل منزل و پنجره شلیک شده و ادعای قاتل را رد می نماید”.
‎صادقی نیارکی گفت: “پس از پایان تحقیقات پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه سوم کیفری استان قزوین ارجاع می گردد و در جریان رسیدگی در شعبه مذکور، دفاعیات متهم و وکلای وی مبنی بر دفاع مشروع و خطای محض مردود شناخته می شود و دادگاه رای به قصاص  علیار صادر می نماید”.
‎رای صادره توسط شعبه پانزدهم دیوان عالی کشور تایید و انجام قصاص قاتل موافقت قوه قضاییه قرار می گیرد.
‎النهایه اولیای دم مقتول با حضور در شعبه اول اجرای اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب قزوین خواهان قصاص قاتل میگردند.
‎گفتنی است حکم قصاص نفس متهم به قتل امروز با حضور معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین، دادیار اجرای احکام کیفری، رئیس ندامتگاه مرکزی و سایر عوامل اجرای حکم به مرحله اجرا درآمد.‎

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال