‎به رغم پایان محکومیت؛ محمدرضا مقیسه همچنان در زندان است

سه شنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۲ – خبرگزاری هرانا – در حالیکه دوره حبس ۴ ساله محمدرضا مقیسه مسئول کمیته پیگیری قربانیان حوادث انتخابات ۱۳۸۸ ستاد میرحسین موسوی در شهریور ماه به پایان رسیده است، مقامات قضایی از آزادی این زندانی سیاسی خودداری می‌کنند.

به گزارش تارنمای کلمه، محمدرضا مقیسه از ایثارگران و جانبازان دوران دفاع مقدس و از اعضای اصلی ستاد مهندس موسوی در ۲۲ مهر ۸۸ بازداشت و به بند امنیتی ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد و پس از آنکه ۵۰ روز را در انفرادی این بند امنیتی گذراند، ۱۲ اسفند ماه ۸۸ با مرخصی وی موافقت شد.
‎پس از توقیف سند ۷۰۰ میلیون تومانی این زندانی وی به مرخصی اعزام شد ولی آبانماه ۸۹ ماموران با یورش به منزل و محل کار وی، این زندانی سیاسی را به اتهام «فرار» مجددا بازداشت و به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل کردند.
‎بر اساس این گزارش، هم اکنون و در حالی که دورهٔ حبس وی به پایان رسیده و به رغم موافقت دستگاه قضایی و دادستانی با مرخصی این زندانی سیاسی، دادستان مدعی است که وی فراری بوده و باید مدت مرخصی را در زندان بگذراند.
‎مقیسه پیش‌تر اعلام کرده بود که چنانچه دادستانی برخلاف قانون و خودسرانه بخواهد دوران زندان وی را افزایش دهد به هر طریق ممکن و از طریق نامه نگاری به مقامات ارشد و اعتصاب غذای نامحدود اعتراض خواهد کرد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال