‎۴۰۰ هزار دانش‌آموز در مناطق محروم مشکل تغذیه دارند

شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۱۰-۱۰-IranSOS- مدیرکل امور مناطق کمتر توسعه‌یافته و عشایری آموزش و پرورش گفت:‌ با توجه به مشکلات تغذیه و سرانه دانش‌آموزان در مدارس شبانه‌روزی مناطق محروم و غیربرخوردار، پیشنهاد توزیع سبد کالا در این مدارس از سوی آموزش و پرورش مطرح شده‌ است.

تقی یزدان‌پناه (مدیر کل امور مناطق کمتر توسعه یافته و عشایری آموزش و پرورش) در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در ارتباط با توزیع سبد کالا در مدارس شبانه‌روزی توضیح داد و گفت: این موضوع را با وزارت کار در میان گذاشتیم و آن‌ها اعلام کردند که می‌توانند پیگیری‌های لازم را انجام دهند؛ اما با توجه به اینکه ضوابط پرداخت این سبد کالا باید در شورای عالی رفاه وزارت کار مصوب شود، وزارتخانه به دنبال راهکارهای قانونی این موضوع است.
‎وی با بیان اینکه قرار شده کد ملی دانش آموزان را به وزارت کار بدهیم، گفت: اداره امور مناطق کمتر توسعه یافته و عشایری آموزش و پرورش، وزارت کار و معاونت روستایی ریاست جمهوری پیگیر این موضوع است.
‎یزدان‌پناه با اشاره به اینکه ما منتظر پاسخ نهایی وزارت کار هستیم، گفت: وزارت کار برای دادن این سبد کالا ضوابط خاصی را دارد؛ از سویی آن‌ها می‌گویند این سبد به دانش آموزان ارائه شود، اما ما بر این باور هستیم که این سبد وقتی به دانش‌آموز داده شود، صرف خانه می‌شود؛ در حالی که نگرانی ما بحث تغذیه درون مدارس شبانه‌روزی است.
‎مدیرکل امور مناطق کمتر توسعه یافته و عشایری آموزش و پرورش ادامه داد: نظر آموزش و پرورش این است که سبد کالا در مدرسه داده شود و صرف بهبود تغذیه دانش آموزان شود.
‎وی خاطرنشان کرد:‌‌ همان سبد کالایی که هر چند ماه یکبار وزارت کار به خانواده‌های منطقه محروم می‌دهد و شامل کالاهای برنج و و مرغ و… است، در مدارس شبانه روزی هم توزیع خواهد شد.
‎یزدان پناه گفت: تعداد دانش‌آموزان مراکز شبانه‌روزی در مناطق عشایر و محروم و غیربرخوردار حدود ۴۰۰ هزار نفر است و پیشنهاد ما این بوده که بین این تعداد، سبد کالا توزیع شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال