‎گزارش دبیرکل سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران

شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۱۰-۱۰-IranSOS- بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل متحد، طی گزارشی به هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل آخرین وضعیت حقوق بشر در ایران را تشریح کرد، این گزارش بر اساس قطعنامه ۱۹۰\۶۹ مجمع عمومی تهیه شده است که دبیرکل را موظف به ارائه گزارش به مجمع عمومی در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران می‌کند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در مورد وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران، این گزارش منعکس‌کننده الگوها و روندهای وضعیت حقوق بشر در ایران است و همچنین اطلاعاتی در مورد اقدام‌های صورت گرفته، نواقص اجرایی و توصیه‌هایی برای بهبود حقوق بشر در ایران را شامل می‌شود.
‎این گزارش از مشاهدات نهادهای ناظر بر معاهده‌های حقوق بشری سازمان ملل متحد، رویه‌های ویژه شورای حقوق بشر، نهادهای مختلف سازمان ملل و انجمن‌های غیردولتی استفاده می‌کند.
‎دبیرکل سازمان ملل در این گزارش ضمن بررسی ابعاد مختلف وضعیت حقوق بشر در ایران، از تداوم بهره‌گیری از مجازات اعدام، بالا بودن آمار اعدام‌شدگان، تداوم بازداشت و محاکمه روزنامه‌نگاران و فعالان مدنی و وضعیت حقوق زنان ابراز نگرانی کرده است.
‎در این گزارش، دبیرکل سازمان ملل متحد همکاری جمهوری اسلامی ایران با گزارشگران سازمان ملل، بخصوص گزارشگر ویژه در مورد حقوق بشر در ایران، را خواستار شده است.

‎ترجمه فارسی متن کامل گزارش دبیرکل سازمان ملل

متن کامل دبیرکل سازمان ملل به انگلیسی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال