‎۹ کارگر پتروشیمی تندگویان ممنوع الورود شدند

پنجشنبه ۲۳ مهرماه ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۱۰-۱۵-IranSOS- بامداد دیروز از ورود ۹ تن از کارگران پتروشیمی تندگویان به محل کار جلوگیری به عمل آمد. فعالان صنفی کارگری بندر امام با اعلام این خبر به ایلنا گفتند: کارگران مورد نظر قصد داشتند تا مانند سایر همکاران خود مطابق معمول در محل کارشنان حاضرشوند اما به وسیله عوامل انتظامات و نگهبانی پتروشیمی اروند از ورود آنهابه داخل این مجموعه جلوگیری شد.

بنا به اظهارات منابع کارگری ایلنا گفته می شود جلوگیری از ورود این کارگران به دستور کارفرما بوده است.
‎در هفته‌های گذشته کارگران مجتمع‌های پتروشیمی اروند، تندگویان و فجر بر اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، افزایش ۳۰ درصدی مزد پایه به عنوان مزایای جانبی و افزایش ۳۵ درصدی مزایای حق نوبت کاری (شیفت) کارگران پیمانکاری اعتراضاتی را ترتیب داده بودند.
‎به نقل از کارگرانی که بعد از این اتفاق در جریان خبر ممنوعیت ورود همکاران خود قرار گرفته اند گفته می شود: کارگرانی که کارفرما از حضور آنها در محل کار جلوگیری کرده است مانند سایر کارگران بودند و طبق توافق انجام شده از تاریخ ۲۱ مهرماه در محل کار خود حاضر شده بودند.
‎این وضعیت در حالی است که روز گذشته  روابط عمومی هلدینگ خلیج فارس به ایلنا گفته بود: همه کارگران به سرکار خود بازگشته و مذاکرات با اداره کار برای برطرف کردن مشکلات آن‌ها ادامه دارد.
‎لازم به یادآوری است، مالکیت و مدیریت مجتمع‌های پتروشیمی اروند، تندگویان و فجر به هلدینگ خلیج فارس تعلق دارد و برابر اخباری که تا پیش از این منتشر شده بود، کارگران مجتمع‌های پتروشیمی اروند، تندگویان و فجر به ترتیب برای مدت ۱۰، ۳ و ۲ روز اعتراض صنفی کرده بودند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال