‎کارگران معدن البرز شرقی مقابل دفتر نماینده مجلس تجمع کردند

دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۱۱-۰۲-IranSOS- صبح امروز جمعی از کارگری معدن البرز شرقی با تجمع در مقابل دفتر نماینده شاهرود در مجلس شورای اسلامی خواستار توقف واگذاری زمین‌های این واحد معدنی به شهرداری شاهرود شدند. به گزارش ایلنا، کارگران معترض که تعدادشان نزدیک به ۱۰۰۰ نفر با خانواده‌هایشان برآورد می‌شود صبح امروز با تجمع در مقابل ساختمان دفتر نماینده شاهرود در خیابان ۱۷ شهریور شاهرود خواسته‌های صنفی خود را مطرح کردند.

از قرار معلوم همزمان با تجمع کارگران معادن شرکت زغال‌سنگ البرز شرقی برای بیان مطالباتشان، کارکنان و کارمندان ساختمان مرکزی این شرکت نیز دفا‌تر خود را تعطیل و به اجتماع صنفی کارگران معترض پیوستند.
‎یکی از کارگران معترض با یادآوری اینکه از سال گذشته  مالکیت  بخشی از تاسیسات رفاهی و خدماتی این واحد معدنی قرار است به شهرداری شاهرود واگذار شود افزود: کارگران این معدن با همراهی مدیریت چندین بار اعتراض خود را در جهت مخالفت از این اقدام غیر اصولی به گوش مقامات بالا‌تر رسانده‌اند اما هر روز که می‌گذرد فشار‌ها بر سر واگذاری  روی مسئولان معدن بیشتر می‌شود.
‎به گفته وی هرچند در تجمع اعتراضی امروز کارگران، نماینده مردم شاهرود در دفتر کارش در شهر شاهرود حضور پیدا نکرد اما تجمع کنندگان با سر دادن شعارهایی خواسته‌های صنفی خود را مطرح کردند.
‎این کارگر معترض معادن البرز شرقی بایادآوری اینکه محل سکونت، تاسیسات رفاهی و خدماتی بسیاری از خانواده‌های کارگران زغال سنگ البرز در محدوده این زمین‌ها قرار دارد، ادامه داد: کارگران در تجمع امروز تاکید کردند که در صورت رفع نشدن مشکلاتشان، ناچارند به همراه خانواده‌هایشان به تجمعات اعتراضی خود در روز های آینده ادامه دهند چرا که کارگران معتقدا این واگذاری‌های غیر اصولی اشتغال وزندگی کارگران را به مخاطره می اندازد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال