‎شش روز مهلت برای نجات نوجوان بزهکار از تیغ اعدام

شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۱۱-۰۲-IranSOS- شش روز تا جمع‌آوری مبلغ ۱۱۰میلیون تومان برای نجات جان “س” که برای اتفاقی در ۱۶ سالگی محکوم به اعدام شده، زمان باقی است. “جمعیت امام علی” تلاش می کند با جمع آوری این مبلغ از اجرای حکم قصاص وی جلوگیری کند. به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از صدای اقتصاد، تنها شش روز زمان برای نجات جان این نوجوان زمان باقی است و وی جهت جلب رضایت خانواده مقتول به ۱۱۰ میلیون تومان پول نیاز دارد.

“س” ۱۶ سال در محله‌ و اجتماعی بزرگ شده بود که چاقو داشتن، نشان مردی و مردانگی‌شان بود. یاد گرفته بود برای نشان دادن خودش، همیشه چاقو همراهش داشته باشد. یک شب با دوستش در باغی می‌چرخید، چند دقیقه‌ای از هم جدا شدند. دوست “س” برای یک شوخی کودکانه از باغ برنگشت، “س” دنبالش رفت و در تاریکی محض وقتی به هم رسیدند، دوستش را نشناخت، ترسید که جن دیده باشد، چاقویش را بیرون کشید و در چند لحظه‌ی اتفاقی، او قاتل شد و دوست نوجوانش؛ مقتول. “س” در دوره نوجوانی و قبل از رسیدن به سن قانونی مرتکب قتل شد و بعد از ۱۸ سالگی، برایش حکم اعدام نوشته شده است.
‎خانواده مقتول در پرونده “س” ۴ آبان ماه راضی شدند در صورت دریافت ۲۰۰ میلیون تومان تا ۱۳ آبان، از قصاص این جوان ۲۵ ساله بگذرند و با بخشش‌شان، لباس سیاه بر تن خانواده‌ای دیگر نپوشانند. اما خانواده “س” توان مالی پرداخت این دیه را ندارند.با ورود به این آدرس و صفحه در بخشش سهیم شویم، می‌شود به صورت آن‌لاین مبلغی را از حداقل ده هزار تومان پرداخت کرد و در این طرح سهیم شد
‎حالا ۹ سال از زمانی که چند لحظه اشتباهی دو دوست را از هم جدا کرده، یکی را به خاک رسانده و دیگری را به پشت میله‌های زندان، گذشته است. حالا ۹ سال است که “س” هر شبش را با فکر طناب دار اعدام خوابیده و چند روزی است که با تلاش‌های جمعیت دانشجویی امام علی خانواده دوستش قبول کرده‌اند در صورت دریافت ۲۰۰ میلیون تومان، کابوس‌های او را تعبیر نکنند.
‎فرزاد حسینی، یکی از اعضای جمعیت امام علی و مسئول اجرایی طرح طفلان مسلم، توضیح می‌دهد: “ده سال است در جمعیت طرح طفلان مسلم را در ماه محرم اجرا می‌کنیم. شعار طرح این است که برای طفلان مسلم دیروز می‌گرییم، برای طفلان مسلم امروز نمی‌کوشیم؟ هدف اصلی این طرح حمایت از بچه‌های آسیب دیده در سال‌های اخیر است که تمرکز خاص روی کودکان و نوجوانان محکوم به اعدام در سن زیر ۱۸ سال دارد. در این ۱۰ سال جمعیت توانسته ۱۴ مورد از این بچه‌ها را نجات دهد و برایشان حکم بخشش بگیرد. یا به طرق مختلف بخشی از دیه را تأمین کرده یا با پی‌گیری‌های قضایی توانسته کاری کند. مددکارهای جمعیت در طول این سال‌ها با خانواده‌های داغ دیده و اولیای دم در ارتباط هستند. داغ آن‌ها را درک می‌کنند و همراهی‌شان می‌کنند. در حال حاضر از بخشش دو خانواده در صورت دریافت وجه‌المصالحه دیه مطمئن هستیم که “س” یکی از آن‌هاست”.
‎خانواده مقتول در پرونده “س” ۴ آبان ماه راضی شدند در صورت دریافت ۲۰۰ میلیون تومان تا ۱۳ آبان، از قصاص این جوان ۲۵ ساله بگذرند و با بخشش‌شان، لباس سیاه بر تن خانواده‌ای دیگر نپوشانند. اما خانواده “س” توان مالی پرداخت این دیه را ندارند و جمعیت مردمی امام علی، برای جمع کردن مبلغ دیه فراخوانی عمومی داده است تا هر کسی با پرداخت حداقل ده هزار تومان، در نجات جان یک انسان سهیم شود. تا لحظه تنظیم این گزارش، ۱۳۱۶ نفر برای نجات جان “س” سهیم شده‌اند و مبلغ ۸۸ میلیون و ۶۷۵ هزار تومان جمع شده است. ۶ روز دیگر تا تأمین حدود ۱۱۱ میلیون دیگر زمان باقی مانده است. با ورود به این آدرس و صفحه در بخشش سهیم شویم، می‌شود به صورت آن‌لاین مبلغی را از حداقل ده هزار تومان پرداخت کرد و در این طرح سهیم شد. جمعیت دانشجویی امام علی جمعیت معتبری است که در سایت سازمان ملل نیز به ثبت رسیده و بیش از ۱۵ سال است به اجرای طرح‌های مختلف این‌چنین می‌پردازد.
‎صفر، یکی از نوجوان‌های محکوم به قصاص بود که در سن ۱۵سالگی ناخواسته دست‌هایش آلوده به قتل شده بود و دو سال پیش، با تأمین دیه توسط جمعیت امام علی، طناب دار دور گردنش حلقه نشد. فرزاد حسینی، مسئول اجرایی طرح طفلان مسلم درباره او به «صدای اقتصاد» می‌گوید: “صفر الان زندگی خوب و سالمی دارد و به عنوان کارگر ساختمانی، کار می‌کند. اوایل که از زندان بیرون آمده بود حال خوبی نداشت. سه بار قرار بود حکمش اجرا شود و دو بار تا پای چوبه دار رفته بود. با انواع مشکلات روانی مواجه بود اما مددکاران جمعیت او را مداوا کردند. آن اوایل خواهرش تماس می‌گرفت و می‌گفت صفر شب‌ها کابوس می‌بیند که طناب دار دور گردنش است، دست‌هایش را به سمت گلویش می‌برد که طناب را باز کند و انگار می‌خواهد خودش را خفه کند”.
‎حالا کم‌تر از یک هفته زمان باقی است تا کابوس ۹ ساله جوان دیگری، به واقعیت نرسد و بعد از میله‌های زندان، خاک سرد منزلش نشود. حسینی می‌گوید در چند پرونده دیگر هم اولیای دم در صورت دریافت دیه حاضر به رضایت شده‌اند که یکی از آن‌ها تا اربعین وقت داده است. هرچه زودتر دیه “س” جمع شود، بقیه پرونده‌ها به جریان می‌افتند و می‌توان جان افراد بیشتری را نجات داد. برای سهیم شدن در نجات جان انسان‌ها به جز مراجعه به سایت، از طریق شماره‌ حساب جام بانک ملت (۶۹۷۴۰۵۸۶/۴۱) و شماره کارت عابر بانک (۶۱۰۴۳۳۷۹۸۱۷۶۷۰۸۸) نیز می‌توان اقدام کرد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال