‎صدور حکم اعدام و بلاتکلیفی ٢ شهروند کرد در سلماس

چهارشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۲ – خبرگزاری هرانا – حکم اعدام یک شهروند کرد از متهمان پرونده گور دسته جمعی پناهندگان افغانی، پاکستانی و ایرانی در نوارمرزی ایران با کشور ترکیه از سوی دیوان عالی کشور به تایید رسید. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق در ایران، حبیب اطمانی فرزند جعفر و آزاد اطمانی فرزند افروز، دو شهروند اهل روستای “دشوان” از توابع شهرستان سلماس درتیر ماه ١٣٩١ توسط اداره اطلاعات این شهرستان بازداشت شدند.

بنا به گزارشهای رسیده، آزاد اطمانی ٣٢ ساله از سوی دادگاه انقلاب اسلامی این شهر به اتهام معاونت در تردد اتباع خارجی که منجر به کشته شدن چند تن از پناهندگان افغانی و ایرانی و پاکستانی در نوارمرزی ایران با ترکیه توسط نیروهای انتظامی ایران در سال گذشته شد، به اعدام محکوم شده است.
‎گفتنی است، آزاد اطمانی که دوران محکومیت خود را در زندان ارومیه سپری می‌کرد، طی هفته گذشته پس از صدور حکم اعدام ازسوی دیوان عالی کشور در خطر اجرای حکم اعدام قرار دارد.
‎دیگر متهم پرونده حبیب اطمانی ٢٨ ساله فرزند جعفر تاکنون از حق دسترسی به وکیل و ملاقات آزادانه با خانواده‌های خود محروم بوده و تا کنون دروضعیت بلاتکلیفی درزندان شهرستان سلماس به سرمیبرد.
‎برپای این گزارش، حکم صادره علیه این شهروند ظرف ۲۰ روز قابل اعتراض خواهد بود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال