‎شمار کارگران قند فسا از ۴۰۰ نفر به ۱۲۰ کارگر رسید

شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۱۱-۰۷-IranSOS- مسئول نهاد صنفی کارگران کارخانه قند فسا می‌گوید: در دو سال گذشته وضعیت استخدامی نزدیک به ۳۰۰ نفر از کارگران این واحد تولیدی از کار معین به کار فصلی تغییر کرده است. «علیرضا خراسانی» مسئول شورای اسلامی کار کارخانه قند فسا با اعلام این خبر به ایلنا گفت: از مجموع ۴۰۰ کارگری که درگذشته در این واحد تولیدی کار می‌کردند در حال حاضر تنها ۱۲۰ کارگر فعالیت مستمر دارند.

وی افزود: بصورت مشخص کارگرانی که هم اکنون بصورت فصلی با قند فسا در ارتباط هستند در دو سال گذشته نزدیک به سه ماه در این واحد تولیدی کار کرده‌اند.
‎ این فعال کارگری افزود:  کارفرما مدعی است که بری به کارگری تمامی کارگران  نیازمند  حداقل ۵۰۰۰ تن شکر خام است و چون در حال حاضر امکان تهیه این میزان شکر خام وجود ندارد در نتیجه وضعیت استخدامی بیشتر کارگران به کار فصلی تبدیل شده ست.
‎وی افزود: ظاهرا در این رابطه از سازمان صنعت ، معدن و تجارت در خواست تامین شکر مورد نیاز مطرح شده است که هنوز بی‌پاسخ مانده است.
‎خراسانی در پایان با اظهار امیدواری نسبت به شروع به کار مجدد این واحد تولیدی گفت:  کارگران این کارخانه امیدوارند با تامین مقدار مورد نیاز شکر خام از ماه آینده بتوانند به سر کار بازگردند و خط تولید این واحد تولیدی مجددا فعال گردد .
‎فعالیت کارخانه قند فسا به سال ۱۳۳۳ باز می‌گردد اما در نتیجه خشک‌سالی های مستمر سال ۱۳۸۶  فعالیت واحد چغندری کارخانه به دلیل عدم کشت چغندر متوقف شد و در نتیجه از آن زمان تاکنون دستیابی این واحد تولیدی به شکر خام محدود شده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال