‎انتقال دو تن از زندانیان محکوم به اعدام اهل سنت زندان قزل‌حصار به سلول انفرادی

چهارشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۲ – هرانا – دوتن از زندانیان اهل سنت زندان قزل‌حصار که به اعدام محکوم شده‌اند به سلول انفرادی منتقل شدند و گارد ضد شورش قصد دارد چهارتن باقی مانده را نیز به سلول انفرادی منتقل نماید. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی روز جاری حامد احمدی و صدیق محمدی به بهانه ابلاغ حکم به نگهبانی زندان احضار و از آنجا به سلول‌های انفرادی این زندان منتقل گردیدند.

پس از آن مامورین زندان قصد انتقال کمال ملایی، جمشید دهقانی، جهانگیر دهقانی و سید هادی حسینی به سلول انفرادی را داشتند که با مقاومت ایشان رو برو شدند.
‎تا لحظه تنظیم این خبر نیروهای گارد ضد شورش زندان بند را محاصره کرده و قصد حمله و انتقال چهار نفر باقی مانده به سلول انفرادی را دارند.
‎از آن رو که هر شش نفر زندانی با حکم اعدام روبرو هستند این موضوع نگرانی را در مورد احتمال اجرای حکم ایشان افزایش داده است.
‎یکی از این شش نفر به گزارشگر هرانا گفت: “ما شش نفر همگی دست به اعتصاب غذا زده‌ایم. خانواده ما شش نفر قصد دارند از فردا صبح مقابل زندان قزل‌حصار دست به تحصن بزنند.”
‎گفتنی است، طی روزهای اخیر مسئله اعدام زندانیان اهل سنت حساسیت محافل حقوق بشری را برانگیخته است و دادستان کردستان نیز طی گفتگویی با یک شبکه محلی این اقدام را مظلوم نمایی رسانه‌های ضد انقلاب برای اهل سنت ایران خوانده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال