‎گذشت از قصاص یک محکوم در تهران

چهار شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۱۲-۰۲-IranSOS- یک زندانی محکوم به قصاص، با رضایت خانواده ی مقتول از چوبه دار رهایی یافت. به گزارش هرانا به نقل از همشهری “شوک”، پسری که هفت سال پیش کارگر رستورانی را اشتباهی به جای صاحبکارش به “قتل” رسانده بود با بخشش اولیای دم از مرگ نجات یافت.

بیست و هشتم شهریور ماه سال ۸۸ مأموران پلیس پایتخت در جریان قتلی در یکی از رستوران‌ها قرار گرفتند. تیم جنایی پس از حضور در محل با جسد پسر جوانی روبه‌رو شد که با ضربه‌های چاقو از پای درآمده بود.
‎بررسی‌های مقدماتی نشان داد قربانی کارگر رستوران و علیرضا نام دارد. پس از تحقیقات مقدماتی جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و تیمی از کارآگاهان برای افشای راز این قتل وارد عمل شدند.
‎کارآگاهان در ادامه تحقیقات میدانی پی بردند عامل جنایت علی نام دارد و به لرستان گریخته است. همین سرنخ کافی بود تا پلیس برای دستگیری او وارد عمل شود و خیلی زود علی دستگیر شد و تحت بازجویی قرار گرفت.
‎این پسر جوان در همان بازجویی‌های ابتدایی قتل علیرضا را به گردن گرفت و اعتراف عجیبی را مطرح کرد و گفت: “مدتی پیش در رستوران مشغول به کار بودم تا اینکه بین من و صاحبکارم مشاجره لفظی درگرفت و او مرا کتک زد و از رستوران بیرون انداخت. خیلی عصبانی بودم و از صاحبکارم کینه به دل گرفته و به فکر انتقامجویی افتادم”.
‎صبح روز حادثه به رستوران رفتم ابتدا تصور کردم صاحبکارم خوابیده است و از شدت خشم با چاقویی که به همراه داشتم به وی حمله کردم و چند ضربه زدم سپس از محل حادثه فرار کردم. هرگز تصور نمی‌کردم کارگر دیگری آنجا خوابیده باشد و من شخص دیگری را اشتباهی به قتل رسانده باشم. باور کنید فکر می‌کردم صاحب رستوران را کشتم و حالا پشیمانم و تقاضای عفو و بخشش دارم.
‎این متهم در شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران تحت محاکمه قرار گرفت و به قصاص محکوم شد. حکم قصاص از سوی قضات عالی رتبه دیوانعالی کشور تأیید و پرونده برای اجرای حکم به دادسرا ارسال شد. علی در مرحله اجرای حکم توانست رضایت پدر قربانی را جلب کند اما مادر قربانی تقاضای ۲۰۰ میلیون تومان دیه کرد و به متهم ۵ ماه فرصت داد تا این پول را تهیه کند.
‎متهم نتوانست این پول را تهیه کند و سرانجام با ۴۰ میلیون تومان دیه، مادر قربانی نیز اعلام رضایت کرد.
‎بدین ترتیب پسر جوان که در آستانه اعدام قرار گرفته بود با بخشش اولیای دم نجات یافت و تنها به لحاظ جنبه عمومی جرم در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی قربان‌زاده و دو قاضی مستشار تحت محاکمه قرار گرفت و به ۷ سال زندان محکوم شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال