‎بخشش و گذشت از قصاص در استان البرز

دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۱۲-۰۷-IranSOS- مرد جوانی که به اتهام “قتل” به اعدام محکوم شده بود، با رضایت اولیای دم ازچوبه دار رهایی یافت. به گزارش هرانا به نقل از آرمان، دوم آبان ماه سال ۸۷ ماموران پلیس کرج در جریان یک درگیری قرار گرفتند و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و با حضور در محل حادثه به تحقیق در این رابطه پرداختند. با حضور ماموران مشخص شد که مرد جوانی پس از درگیری با مرد دیگری با ضربه چاقو به قتل رسیده است.

بنابراین جسد به پزشکی قانونی منتقل و متهم نیز دستگیر شد. در بازجویی ها متهم ادعا کرد که مقتول مواد فروش بوده و قتل در ارتباط با خرید و فروش مواد مخدر رخ داده است.
‎با اعترافات این مرد، پرونده وی برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد”.
‎متهم در دادگاه محاکمه و با درخواست اولیای دم به قصاص محکوم شد. این حکم به تایید قضات دیوان عالی کشور هم رسید و قرار بود به مرحله اجرا دربیاید که در روزهای آخر خانواده اولیای دم رضایت خود را اعلام کردند. بنابراین پرونده بار دیگر به دادگاه کیفری فرستاده شد و این‌بار متهم از جنبه عمومی جرم در شعبه دهم دادگاه محاکمه شد.
‎متهم در این جلسه با ابراز پشیمانی از قضات دادگاه خواست تا در مجازاتش تخفیف دهند. در پایان نیز هیات قضائی وارد شور شدند تا رای نهایی درباره این متهم را صادر کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال