‎موضع ارشاد در قبال ممنوع‌التصویرها

دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۱۲-۱۴-IranSOS- سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطالبی را درباره‌ی موضع این وزارت‌خانه در قبال نحوه‌ی پرداخت رسانه‌ها به افراد ممنوع‌التصویر بیان کرد. به گزارش ایسنا، حسین نوش‌آبادی که صبح روز دوشنبه در نشست خبری حاضر شده بود، در بخشی از این نشست، در پاسخ به پرسشی درباره‌ی موضع وزارت ارشاد در قبال ممنوع‌التصویرها گفت:‌ درباره‌ی موضوع ممنوع‌التصویری، وزارت ارشاد وظیفه دارد بر اساس قانون مطبوعات عمل کند؛ بنابراین طبق تبصره ۲، قانون مطبوعات تصریح دارد که در صورت تخلف، دادگاه می‌تواند نشریه متخلف را تا دو ماه توقیف کند.

اما ما مصوبه‌ای در شورای عالی امنیت ملی که تا الان به تأیید مقام معظم رهبری رسیده باشد نداریم چرا که معمولا مصوبات شورای عالی زمانی لازم‌الاجراست که به تأیید مقام معظم رهبری برسد؛ بنابراین نظر، نظر قضایی است. ما هم به عنوان وزارت ارشاد وظیفه داریم از مفاد قانون اساسی پیروی کنیم. ما در این رابطه مصوبه‌ای نداریم که بتوانیم ورود پیدا کنیم. از طرفی هم می‌دانیم مطبوعات به دلیل حساسیت‌هایی که دارند قانون محکمی برای خودشان دارند.

‎سخنگوی وزیر ارشاد همچنین تصریح کرد: ما در عین حال که مطبوعات را در بیان مطالب آزاد می‌دانیم اما این آزادی یک آزادی مسئولانه و با قید و شرط است که نسبت به مبانی دینی و اسلامی کشور احترام گذاشته شود. بر این اساس ما خارج از قانون مطبوعات نمی‌توانیم عمل کنیم. قانون مطبوعات هم فقط مصوبه شورای عالی امنیت را لازم‌الاجرا می‌داند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال