‎برگزاری دادگاه فاطمه مثنی و حسن صادقی

شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۲ – هرانا – طی هفته گذشته جلسه دادگاه فاطمه مثنی و حسن صادقی‌خرم‌دشتی در دادگاه انقلاب تهران برگزار شد. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فاطمه مثنی و حسن صادقی‌خرم‌دشتی که ۸ ماه پیش قصد برگزاری مجلس ترحیم خانگی برای بستگان خود را داشتند و به همین اتهام بازداشت شدند، طی هفته گذشته در دادگاه انقلاب تهران محاکمه شدند.

این زوج که همچنان بصورت بلاتکلیف در زندان اوین نگهداری می‌شوند به اتهام اقدام علیه امنیت کشور و همکاری با گروههای معاند نظام در دادگاه انقلاب محاکمه شدند.
‎آقای خرم‌دشتی متولد ۱۳۴۳ می‌باشد و در سال ۱۳۶۰ در سن ۱۷ سالگی به اتهام هواداری از گروههای معاند نظام بازداشت و مدت ۷ سال را در زندان گذرانده است و خانم فاطمه مثنی نیز که متولد ۱۳۴۷ می‌باشد نیز در سال ۱۳۶۰ در حالیکه ۱۳ سال بیشتر نداشته است به همراه مادر و خواهرانش بازداشت و مدت ۳ سال را در زندان گذرانده است.
‎حسن‌صادقی‌ خرم‌دشتی که قصد برگزاری مجلس ترحیم خانگی برای پدر خود در روز سه‌شنبه ۱۱ بهمن ماه را داشت، بامداد دوشنبه ۱۰ بهمن ماه حدود ساعت ۵ صبح با مراجعه مامورین وزارت اطلاعات به همراه همسر خود بازداشت شد.
‎همچنین فرزند ۱۷ ساله ایشان نیما صادقی‌خرم‌دشتی نیز روز بعد هنگامی که مامورین برای مصادره و پلمب منزل مراجعه می‌کنند بازداشت می‌شود که وی در اسفند ماه سال گذشته با تودیع قرار وثیقه از زندان آزاد می‌شود.
‎حسن صادقی و فاطمه مثنی یک دختر ۱۲ ساله نیز دارند که اکنون در خارج از زندان و دور از پدر و مادر خود در شرایط نگران کننده‌ای بسر می‌برد.
‎لازم به ذکر است، غلامحسین صادقی‌ خرم دشتی، پدرِ نامبرده، از فعالان سیاسی ایرانی مقیم عراق می‌باشد که در تاریخ ۴ بهمن ماه سال گذشته بر اثر بیماری سرطان جان باخته است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال