‎توضیحات مدیرمسوول «بهار» پس از توقیف این روزنامه

‎یکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴-۲۰۱۶-۰۱-۰۳-IranSOS- مدیر مسوول روزنامه «بهار» گفت: این روزنامه پیرو شکایت مدعی‌العموم و مقام دادستانی تهران به علت تبلیغ علیه نظام توقیف شده است و تا زمانی که پروسه‌ی دادگاه طی شود، حق انتشار ندارد.

منصور قنواتی در گفت‌وگو با خبرنگار بخش رسانه ایسنا درباره جلسه دادسرای امروز (۱۳ دی ماه) پیرو اعلام توقیف روزنامه «بهار» اظهار کرد: من با قید کفالت از دادسرا بیرون آمدم و در این جلسه علت توقیف روزنامه تبلیغ علیه نظام به خاطر چاپ مقاله‌ای تحت عنوان «زوال قدرت» در روزنامه دیروز صبح عنوان شد.

‎او ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی این است که این مقاله در برخی از رسانه‌ها و سایت‌های خارج از کشور کار شده است. مقاله «زوال قدرت» از طرف نویسنده‌اش برای روزنامه «بهار» فرستاده شده بود؛ مطلب ۴ هزار کلمه بود که حدود ۲ هزار کلمه از آن در روزنامه دیروز چاپ شد.

‎او درباره اعلام توقیف ناگهانی روزنامه «بهار» خاطرنشان کرد: شب گذشته حدود ساعت ۱۰ شب در حالی که روزنامه صبح امروز (۱۳ دی ماه) چاپ شده بود، از دادستانی به چاپخانه فکس شد که به حکم شعبه ۱۲ دادسرای فرهنگ و رسانه، روزنامه «بهار» حق خروج از چاپخانه را ندارد؛ پس از تماسی که با معاون دادستان گرفتم، ایشان مطرح کردند که حکم توقیف روزنامه صادر شده است و شما حق ندارید روزنامه را منتشر کنید؛ این در حالی بود که بیش از ۷۰ درصد تیراژ روزنامه را چاپ کرده بودیم؛ در حال حاضر تمام نسخ چاپ شده ما به عنوان باطله باید خمیر شوند.

‎قنواتی با اشاره به جلسه دادستانی امروز توضیح داد: روزنامه طبق گفته – معاون بازپرس – که رفتار خیلی متینی هم با من داشتند، پیرو شکایت مدعی العموم و مقام دادستانی تهران به علت تبلیغ علیه نظام توقیف شده است و تا زمانی که پروسه دادگاه طی شود، حق انتشار نداد؛ البته من در جلسه دادرسی به توقیف موقت اعتراض کردم و این اعتراض قرار است در اولین دستورکار جلسه دادگاه مطرح شود.

‎او متذکر شد: عمده ضرری که روزنامه «بهار» از این موضوع متقبل شد، ضربه‌ای از درون بود. همان طور که می‌دانید پیرو رفتن جمعی از اعضای تحریریه روزنامه «بهار»، یک‌باره روزنامه با کمبود نیرو مواجه شد و ما در این شرایط مجبور شدیم برای جذب نیروهای جایگزین، دو روز چهارشنبه و پنجشنبه روزنامه را چاپ نکنیم؛ کمبود نیرو ما را زیر فشار قرار داد و متاسفانه در واقع ضربه‌ای از پشت توسط برخی از نیروهای روزنامه به ما وارد شد.

‎مدیر مسوول روزنامه «بهار» گفت: خیلی از افرادی که اسمشان در بیانیه‌ای که منتشر شده بود، دیده می‌شد، تا همین دیشب در تحریریه روزنامه مشغول کار بودند. من به عنوان مدیر مسوول روزنامه برای آبروی روزنامه و احقاق حقوقمان اعاده حیثیت کردم.

‎قنواتی بیان کرد: این کار برخی از اعضای تحریریه باعث شد تا طی هفته گذشته حمله رسانه‌ای عظیمی علیه روزنامه «بهار» توسط برخی از رسانه‌های خاص طیف مخالف اصلاحات صورت بگیرد که ما را دچار یک مشکل روحی روانی کرد؛ این افراد از طریق شبکه تلگرام مختص روزنامه «بهار» که در اختیار دو نفر از آنها بود، بیانیه‌شان را منتشر کردند و همین موضوع بهانه‌ای شد برای برخی رسانه‌ها که از این بیانه علیه روزنامه «بهار» استفاده کنند.

‎او با بیان اینکه من از هیچکدام از رسانه‌هایی که در این مدت علیه ما کار کردن گله‌ای ندارم، افزود: آنها رسالت خودشان را ایفا می‌کنند؛ ولی اینکه به خاطر نگاه سیاسی یک رسانه را با ۵۰ نفر از بین ببرند درست نیست. ما نزدیک پایان سال هستیم و جواب این کسانی که در مجموعه شاغل هستند را چه کسانی باید بدهند؟

‎قنواتی در پایان سخنانش یادآور شد: من از همه کسانی که در این روزها به ما کمک کردند که روزنامه سرپا بیاستد تشکر می‌کنم. فکر می‌کنم با توجه به فضای انتخاباتی پیش‌رو نیازمند یک فضای آرم‌تری هستیم و امیدوارم با امهال نظر و صبر مسوولان محترم قوه قضاییه این مشکل حل شود.

‎به گزارش ایسنا، روزنامه «بهار» سال ۷۴ توسط سعید پورعزیزی مجوز انتشار گرفت و در طی این ۲۰ سال، شش بار در فاصله‌های زمانی چند ماهه که آخرین بار ۱۰ ماه به طول انجامید، توقیف شد. از آخرین زمان توقیف تا امروز سه ماه گذشته است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال