‎آخرین جلسه محاکمه شهروندان بهائی در گرگان

یکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴-۲۰۱۶-۰۱-۰۳-IranSOS- آخرین جلسه دادگاه شهروندان بهایی استان گلستان در تاریخ ۶ دی ماه سال جاری در دادسرای انقلاب گرگان به ریاست قاضی قنبری برگزار شد. به گزارش هرانا، هشتمین و آخرین جلسه دادگاه شهروندان بهایی استان گلستان در تاریخ ۶ دی ماه ۱۳۹۴ در دادسرای انقلاب شهر گرگان به ریاست قاضی قنبری برگزار شد.

بنا بر همین گزارش در این جلسه دادگاه به اتهامات سه شهروند بهایی به نام های پونه ثنایی، شیدا قدوسی و هنا کوشکباغی رسیدگی شد.
‎گفتنی است که طبق روال جلسات دادگاه قبل، برای متهمان برگه احضاریه فرستاده نشده بود و متهمان در دادگاه غایب محسوب گردیدند که با پیگیری ایشان و وکلای مربوطه، فرصت دفاع حاصل گردید.
‎لازم به ذکر است جلسه هفتم دادگاه بهاییان گرگان در تاریخ ۲۷ آبان ماه به ریاست قاضی قنبری تشکیل گردید که پرونده سه شهروند بهایی به نام های مریم دهقان، کاملیا بیدلی و هوشمند دهقان در این جلسه بررسی گردید.
‎در طی یک سال گذشته، حدود بیست شهروند بهایی ساکن استان گلستان در دادگاه انقلاب گرگان محاکمه شده اند و منتظر رای دادگاه هستند. اتهامات شهروندان بهایی عبارت از تبلیغ علیه نظام، اقدام علیه امنیت کشور و عضویت و فعالیت در تشکیلات مذهبی بهایی بوده است.
‎لازم به یادآوری است که حکومت ایران آیین بهایی و حقوق پیروان آن را به عنوان یک دین به رسمیت نمی شناسد و مبنای بیشتر این اتهامات، برگزاری مراسم آیینی دعا و نیایش پیروان این دین در منازل افراد است.
‎این شهروندان بهائی پیشتر در مهرماه سال ۹۱ و توسط ماموران وزارت اطلاعات در شهرهای گرگان و مینودشت بازداشت شده بودند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال