‎رییس کمیسیون اجتماعی مجلس: اعدام قاچاقچیان مواد مخدر باید صفر شود

دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴-۲۰۱۶-۰۱-۰۴-IranSOS- رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این مطلب که در حال حاضر مجموعا حدود ۷۰ درصد زندانی‌ها مستقیم یا غیرمستقیم با مواد مخدر سر و کار دارند، گفت که باید سود مواد مخدر و اعدام آن به صفر برسد. به گزارش هرانا به نقل از ایلنا، عبدالرضا عزیزی رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، درباره تغییرات احتمالی برای اعدام قاچاقچیان مواد مخدر گفت: “متاسفانه چون ایران در مسیر ترانزیت مواد مخدر قرار گرفته، در معرض آسیب بیشتری هم قرار دارد و قوانین خیلی سختگیرانه میزان اعدام‌ها را بالا می‌برد”.

وی افزود: “ما باید کاری کنیم که سود مواد مخدر به صفر برسد. وقتی که سود به صفر برسد هم تعداد قاچاقچیان کم می‌شود و هم اعدامی در کار نخواهد بود”.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این مطلب که در حال حاضر بین ۴۵ تا ۵۰ درصد زندانی‌های ما مستقیما با مواد مخدر سر و کار دارند، گفت: “۲۰ درصد هم به صورت غیرمستقیم با مواد سر و کار دارند و مجموعا حدود ۷۰ درصد با مواد مخدر سر و کار دارند”.
‎عزیزی ادامه داد: “اگر کاری کنیم که مثل کشور سوییس، سود مواد مخدر به صفر برسد و مافیا سودی از فروش مواد نبرد، قطعا هم تعداد زندانیان کم می‌شود و هم دیگر اعدامی نخواهیم داشت”.
‎در همین رابطه الهام امین زاده معاون حقوقی رئیس جمهوری نیز گفت: “برخی معتقدند حذف این مجازات به کشور ضربه می زند، در حالی که تجربه و بررسی ها و همچنین آسیب شناسی ها نشان داده اعدام هایی که انجام شده در کاهش این جرم موثر نبوده و باید راه دیگری انتخاب کرد و به اعتقاد من این مجازات حذف شود، بهتر است.”
‎گفتنی است، چندی پیش، بیش از ۷۰ نفر از نمایندگان مجلس طرحی با عنوان حذف اعدام از مجازات قاچاقچیان مواد مخدر به امضا رساندند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال