‎گزارشی از وضعیت بهداری زندان اوین

دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴-۲۰۱۶-۰۱-۰۵-IranSOS- وضعیت بهداری زندان اوین نامناسب توصیف شده و نارضایتی زندانیان از بهداری اوین افزایش یافته است به گزارش هرانا، تحویل داروهای اشتباه که بارها مورد اعتراض زندانیان قرار گرفته با بی توجهی یا توجیه نامناسب و غیرمنطقی افراد بهداری مواجه شده و با اینکه بارها زندانیان حتی قرص های خودشان را از بیرون تهیه کرده و به بهداری تحویل داده اند تا از همان داروها استفاده کنند، داروهایشان دستکاری شده است. آزمایش های انجام شده توسط بهداری اوین نیز یا نادرست بوده و یا پاسخهای داده شده نادرست و جابجا داده می شود.

همچنین این گزارش می افزاید که وضعیت بهداشت نیز در بهداری در سطح بسیار نازلی است و بهداری اوین از حداقل امکانات بهداشتی محروم است.
‎بنا بر این گزارش ظروف مخصوص داروی بهداری و ظروف تحویل داروها به زندانیان تا حدی کثیف است که خود می تواند عامل انتقال بیماری های گوناگون گردد.
‎وضعیت آمبولانسهای بهداری اوین نیز در وضعیت نامناسبی به سر می برند. بصورتی که نه تنها تمام دستگاه ها و تجهیزات مورد نیاز آمبولانس خراب و از کار افتاده است بلکه به قدری کثیف و آلوده است که طاقت تحمل این وضعیت برای انسانهای سالم نیز وجود ندارد.
‎لازم به ذکر است که بندهای زندان اوین فاقد برانکارد یا وسیله ای برای حمل زندانیان بدحال و از هوش رفته است و در چنین زمان هایی می بایست خود زندانیان همبندی بدحال خود را جابجا کنند و در این مواقع ماموران زندان و پاسیارها کوچکترین کمکی برای انتقال بیمار به بهداری انجام نمی دهند.
‎گفتنی است که اعزام های بیماران به موقع انجام نمی شود و در مورد اعزام بیماران سخت گیری های بی جا و ناموجهی به کار گرفته می شود و بیماران بدحال به جای اعزام به بیمارستانها و پزشکان متخصص خود، با تزریق آمپول های آرام بخش و کورتون به بندها منتقل می شوند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال