‎معاون وزیر آموزش و پرورش: وجود ۹ میلیون بیسواد در ایران

دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴-۲۰۱۶-۰۱-۰۵-IranSOS- معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس نهضت سوادآموزی از وجود حدود ۹ میلیون بیسواد در کشور خبر داد. به گزارش هرانا به نقل از ایسنا، علی باقرزاده، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس نهضت سوادآموزی کشور گفت: “علی‌رغم آنکه سال ۷۵، سال پایان بی‌سوادی در کشور اعلام شده بود، سال ۸۵ حدود ۱۰ میلیون بی‌سواد داشتیم”.

وی با یادآوری اینکه سال ۸۵ نیز اعلام شد بیسوادی در کشور به پایان رسیده است، به آمار ۹ میلیونی بیسوادان کشور اشاره و اضافه کرد: “با توجه به این وضعیت آماری باید به این نتیجه رسید که بی‌سوادی ریشه ‌کن نشده و برای ریشه‌کنی آن باید درهای ورودی را بر روی این معضل ببندیم”.
‎باقرزاده با تصریح اینکه دولت برای انجام سوادآموزی سالانه ۲۵۰ میلیارد تومان اختصاص داده است، از بین بردن بی‌سوادی را از اولویت‌های دولت برشمرد.
‎او ادامه داد: “دولت سال گذشته مصوبه‌ای در رابطه با مراکز یادگیری محلی تصویب کرد و در این راستا محتوای کتاب آماده‌ شده که به ‌زودی این مهم عملیاتی می‌شود”.
‎به گفته معاون وزیر آموزش‌ و پرورش، دولت به این رویکرد رسیده که بی‌ سوادی پدیده‌ای چند وجهی است که مشارکت از ارکان اصلی آن است و با کمک همه دستگاه‌ها این مشکل برطرف می‌شود.
‎باقرزاده گفت: “تعداد قابل ‌توجه‌ای از مجرمین زیر ۳۰ سال، بی‌سواد هستند که این نشان از تأثیر بی‌سوادی و کم‌سوادی بر بروز جرائم دارد”.
‎معاون وزیر آموزش و پرورش معتقد است ایران تنها کشور آسیایی است که برای ریشه‌کنی بیسوادی آموزش رایگان سوادآموزان را در دستور کار دارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال