‎آلمان مهاجران بیشتری را به اتریش بازگردانده

سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴-۲۰۱۶-۰۱-۱۲-IranSOS- به گزارش بی بی سی٬ پلیس اتریش می گوید که آلمان از آغاز ماه شمار روزافزونی از مهاجران را به اتریش پس فرستاده است. ‎ پلیس گفت که بسیاری از آنها اسناد معتبر همراه نداشتند و دیگران می خواستند در کشورهایی غیر از آلمان، از جمله کشورهای اسکاندیناوی، درخواست پناهندگی کنند.

حملات شب سال نو به زنان در شهر کلن آلمان که به مهاجران نسبت داده شده باعث فشار بر آنگلا مرکل صدر اعظم این کشور شده است.
‎به گفته پلیس اتریش بیشتر افرادی که به اتریش بازگردانده شدند اهل سوریه نیستند، بلکه عمدتا از افغانستان و همچنین مراکش و الجزایر می آیند.
‎دیوید فورتنر سخنگوی پلیس در ایالت اوبراسترایش اتریش به خبرگزاری فرانسه گفت:‌ “شمار مهاجرانی که برگردانده می شوند از روزانه ۶۰ نفر در ماه دسامبر به روزانه ۲۰۰ نفر از آغاز سال تا حالا افزایش یافته.”
‎هفته پیش سوئد که یکی از مقاصد اصلی برای مهاجران است با اعمال محدودیت هایی در مرز دانمارک سعی کرد جریان مهاجران را کنترل کند.
‎دولت سوئد گفت همه مسافرانی که می‌خواهند با اتوبوس، اتومبیل و قطار از طریق پل اورسوند و یا با کشتی وارد این کشور شوند باید مدارک شناسایی همراه داشته باشند.
‎گزارش تعرض های جنسی
‎پیشتر در یک گزارش رسمی در آلمان نتیجه گیری شد که مردان مظنون به حمله به زنان در شب سال نو در مرکز کلن، “تقریبا همگی” مهاجر هستند که عمدتا از کشورهای آفریقای شمالی یا عربی می آیند.
‎وزارت امور داخلی ایالت راین-وستفالیایی شمالی در گزارشی گفت که ۱۹ نفر هم اکنون در این ارتباط موضوع تحقیقات پلیس هستند که هیچ کدام شهروند آلمان نیستند.
‎از میان این ۱۹ نفر، ۱۴ نفر اهل مراکش و الجزایر هستند. ده نفر پناهجویانی هستند که نه نفرشان بعد از سپتامبر ۲۰۱۵ وارد آلمان شدند.
‎در این گزارش گفته شد که ۹ نفر دیگر احتمالا به طور غیرقانونی در آلمان به سر می برند.
‎در این گزارش همچنین آمده است که بی عملی پلیس کلن – درخواست نکردن نیروی کمکی و شیوه مطلع کردن عموم از حوادث – “خطاهایی جدی” از سوی این نیرو بوده است.
‎ابعاد حملات شب سال نو کلن و سایر شهرهای آلمان باعث شوک مردم این کشور شده است.
‎آمار جرایم شب سال نو در کلن به ۵۱۶ مورد رسیده که ۴۰ درصد آنها شامل تعرض جنسی بوده است.
‎روز یکشنبه گزارش هایی از حملات ظاهرا تلافی جویانه به مهاجران در کلن منتشر شد که با محکومیت دولت مواجه شد.
‎سال ۲۰۱۵ حدود ۱.۱ میلیون پناهجو وارد آلمان شدند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال