‎آزادی ۴ زندانی دوتابعیتی از سوی ایران و ۷ ایرانی توسط آمریکا

شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴-۲۰۱۶-۰۱-۱۶-IranSOS- چهار زندانی دوتابعیتی از جمله جیسون رضاییان، سعید عابدینی، امیر میرزایی حکمتی و خسروی آزاد شدند. به گزارش (ایسنا)، دادستان عمومی و انقلاب تهران روز شنبه – ۱۳۹۴/۱۰/۲۶ – اعلام کرد: در راستای مصوبات شورای عالی امنیت ملی ایران و مصالح کلی نظام چهار زندانی ایرانی دو تابعیتی ظرف روز جاری (شنبه) در چارچوب مبادله زندانیان آزاد شدند.

ناصر سربازی وکیل‌مدافع سعید عابدینی در گفت‌وگو با ایسنا، از آزادی موکلش خبر داد.
***
‎یک منبع آگاه قضایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا، آزادی جیسون رضاییان و سعید عابدینی را تایید کرد.
***
‎وکیل مدافع «امیر میرزایی‌حکمتی» نیز از آزادی موکلش خبر داد.

‎سیدمحمود علیزاده طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، گفت: موکلم امروز از زندان آزاد شد.

***
‎یک منبع آگاه در ارتباط با زندانیان آمریکایی آزاد شده گفت: «سعید عابدینی»، «امیر میرزایی‌حکمتی»، «جیسون رضاییان» و «خسروی» اسامی چهار زندانی هستند که امروز آزاد شدند.

‎بر همین اساس هفت ایرانی که در بند زندان های آمریکا بودند آزاد خواهند شد و بر اساس این مبادله ۱۴ نفر از ایرانیانی که به درخواست پلیس آمریکا تحت تعقیب اینترپل قرار دادند دیگر تحت تعقیب نخواهند بود.

‎هفت نفر دیگر از زندانیان ایرانی نیز که دوران محکومیت خود را در آمریکا می گذارند پس از آزادی از قرنطینه معاف خواهند بود.
***
‎مقامات ارشد دولت آمریکا نیز آزادی ۴ زندانی را که دارای تابعیت ایرانی- آمریکایی هستند در ایران تایید کردند.
***
‎یک منبع آگاه اعلام کرد که همزمان با آزادی چهار تبعه دو تابعیتی از سوی جمهوری اسلامی ایران، دولت آمریکا نیز امروز شنبه هفت ایرانی را که در آن کشور زندانی بودند، آزاد کرده است.
‎این منبع آگاه، اسامی زندانیان آزادشده ایرانی از سوی آمریکا را «نادر مدانلو»، « بهرام مکانیک»، « خسرو افقهی»، «آرش قهرمان»، «تورج فریدی»، «نیما گلستانه» و « علی صابونچی» اعلام کرد.

***
‎هم‌چنین غلامعلی خوشرو نماینده ایران در سازمان ملل در این زمینه گفت: همچنین هفت نفر از هموطنان‌مان که به دلایلی که شکستن تحریم‌ها خوانده شده بود در بازداشت طرف آمریکائی بودند که مراحل اداری آزادی آن‌ها هم در حال انجام است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال