‎دادگاه ۱۸ فعال مدنی امروز برگزار شد

سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴-۲۰۱۶-۰۲-۰۹-IranSOS- بیدادگاه ۱۸فعال مدنی امروز در شعبه بی۱۰۶۰ بیدادگاه کیفری دو تهران به ریاست قاضی طه دهقانی به اتهام «اخلال در نظم عمومی» محاکمه شدند. اغلب این فعالین مدنی روز شنبه سی آبان در یک تجمع مدنی مسالمت آمیز مقابل زندان اوین بازداشت شده بودند. به گزارش  هرانا، سیمین عیوض زاده، رضا ملک، هاشم زینالی، احسان خیبر، عادل عروجی، محسن حاصلی، محسن شجاع، خدیجه (لیلا) میرغفاری، اعظم نجفی، پروین سلیمانی، شرمین یمنی، سارا ساعی تعدادی از فعالینی هستند که امروز محاکمه شدند و منتظر رای دادگاه در چند روز آینده هستند.

اغلب این فعالین مدنی روز سی ام آبان ماه بازداشت شدند، زنان بازداشت شده به زندان قرچک و مردان به زندان اوین منتقل شده بودند و پس از مدتی به قید کفالت یا وثیقه ۵۰ میلیون تومانی آزاد شده بودند.
‎یکی از حاضرین در دادگاه به هرانا گفت، یکی از وکلای مدافع در جریان دفاع از موکلان خود به همزمانی این محاکمات با سالگرد انقلاب ۵۷ و تجمعات مشابه اشاره کرد و بر لزوم برابری در مقابل قانون تاکید کرد، او گفت چطور عده ای به سفارت عربستان حمله می کنند و آنجا را غارت می کنند اما مورد مجازات قرار نمی گیرند در حالیکه متهمان امروز صرفا تجمعی مسالمت آمیز داشته اند.
‎لازم به ذکر است همزمان با برگزاری این دادرسی، عده ای پشت درب دادگاه در حمایت از این فعالین تجمع کرده بودند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال