‎رهایی از اعدام، ۸ سال پس از قتل در خیابان

چهار شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴-۲۰۱۶-۰۲-۱۷-IranSOS- مرد میانسال که هشت سال قبل به اتهام قتل بازداشت و به اعدام محکوم شده بود، پس از جلب رضایت اولیای دم دیروز از جنبه عمومی جرم محاکمه شد. به گزارش هرانا به نقل از فرهیختگان، مظفر ۶۰ساله سیزدهم اسفند ۸۶ وقتی همسر ۴۰ساله‌اش را سوار ماشین مرد غریبه در چهارراه کمالی دید وی را با ضربه‌های چاقو کشت و همسرش را هم زخمی کرد.

این مرد در شعبه ۷۱ دادگاه کیفری سابق استان تهران پای میز محاکمه ایستاد و ادعای مهدورالدم بودن قربانی را مطرح کرد. با پذیرفتن این ادعا از سوی قضات دادگاه مظفر به پرداخت دیه و سه سال زندان محکوم شد. ولی این رای در شعبه ۳۷ دیوان عالی کشور تحت رسیدگی موشکافانه قرار گرفت و تایید نشد. به این ترتیب این مرد بار دیگر در شعبه ۷۴ دادگاه کیفری سابق پای میز محاکمه ایستاد و به درخواست اولیای دم به قصاص محکوم شد.
‎حکم صادره در شعبه هفتم دیوان عالی کشور مهر تایید خورده و زمان زیادی تا اجرای حکم نمانده بود که مظفر توانست با پرداخت دیه ۱۰۰ میلیون تومانی رضایت اولیای دم را جلب کند. به این ترتیب این مرد از قصاص رهایی یافت و دیروز از جنبه عمومی جرم محاکمه شد. در جلسه رسیدگی به این پرونده که در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست اصغر عبداللهی و با حضور دو مستشار تشکیل شد، ابتدا نماینده دادستان کیفرخواست را خواند.
‎او گفت: «با توجه به رضایت اولیای دم از آنجا که جرم مظفر منجر به اخلال در نظم عمومی جامعه شده است طبق ماده ۶۱۲ قانون مجازات برایش تقاضای کیفر دارم.»
‎سپس مظفر پشت تریبون دفاع ایستاد و در تشریح جزئیات ماجرا گفت: «من و زنم زندگی خوبی داشتیم تا اینکه چند ماه قبل از قتل به رابطه او با یک مرد غریبه پی بردم. من چند بار او را تعقیب کردم و فهمیدم در ساعت‌هایی که من در محل کارم هستم همسرم با سعید بیرون می‌رود. به او تذکر دادم و خواستم از رفتارهایش دست بردارد اما گوشش بدهکار نبود.»
‎وی ادامه داد: «من عصر سیزدهم اسفند ۸۶ از محل کارم که وزارت امور خارجه بود به خانه برمی‌گشتم که اتفاقی همسرم را سوار ماشین حسین دیدم. حسین وقتی متوجه من شد سرعت ماشین را زیاد کرد تا فرار کند. ولی من آنها را تعقیب کردم تا اینکه پشت چراغ قرمز در خیابان کمالی متوقف شدند. من که کنترل اعصابم را از دست داده بودم با چاقویی که در ماشین داشتم به آنها حمله کردم. یک ضربه به همسرم زدم که از ماشین پیاده شد و فرار کرد. می‌خواستم ضربه‌ای هم به دست حسین بزنم که سرش را کنار کشید و چاقو ناخواسته به گردنش برخورد کرد.»
‎او افزود: «من قصد قتل نداشتم. الان مدت هشت سال است که در زندانم و در این مدت به اندازه کافی تنبیه شده‌ام. حالا از هیات قضایی تقاضا دارم در مجازاتم تخفیف قائل شوند.»
‎در پایان این جلسه هیات قضایی وارد شور شد تا رای صادر کند. مظفر طبق ماده ۶۱۲ قانون مجازات اسلامی به سه تا ۱۰سال زندان با احتساب روزهای بازداشت محکوم خواهد شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال